Gå til innhold

Sladde_guttn

Bruker
  • Innholdsteller

    109
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sladde_guttn

  • Bursdag 08/11/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    240 Gl
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Prod.arb
  • Motor (eks 1.6)
    B230K
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    KN Fliter og Direct hits

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway

Sladde_guttn's Achievements

  1. En kompis av meg bytta på sin 320, å han tror jeg løsna motorfestene å jekka opp motoren, men usikker på hvor han jekka. Får satse på at du finner en egnet plass. Tror ikke det var så langt man trengte å jekke før du fikk av bunnpanna.
  2. Meget pen E36. Sånn jeg liker dem. Utrolig gjennomført og strøken.
  3. Takk for linken. Fant ut at jeg ikke har katalysator. Mellompotta mi ser anderledes ut en de med katalysator. Da blir d å skaffe rør å fjerne den iløpet av uka :)
  4. Heisann. Jeg har en 1989 mod 320i. Jeg lurer på om det er standard med katalysator på disse, eller er d bare noen få som har det? Hvordan vet jeg om min har det? Grunnen til at jeg vill vite dette er at jeg vill fjerne mellompotta (eller katalysator om det er det), å sette mellom ett erstatningsrør istedenfor. Håper på litt mere lyd å litt bedre drag om jeg gjør det. Noen som har erfaring med det? BMW_Stig
  5. er nok diffen din som begynner å bli sliten. hadde samme problem med min volvo 240 etter en del burning. lyden kom rett etter jeg burna og var der en liten stund, så kjørte jeg rolig noen dager å lyden ble borte, men vart mere lyd med en gang jeg burna litt igjenn. tok også livet av diffen på 320'en til brodern med en liten burnout. smalt noe j*vlig bak der så knasa det noe sykt på tur hjem. :) PS: På volvoen var det en knase/knuse-lyd etter burninga. Har foresten hørt om et lite luretriks for å få bort lyden. Strø litt sagflis sammen med oljen i diffen. Har aldri prøvd selv, men skal visst funke :)
  6. hvilken årsmodell er bilen? jeg synes det var altfor mye plast å jall på bilen. men smak og behag. kjøp felger så ser den straks mye bedre ut. :)
  7. 195 på speedometret på 240'in (Laaaaang nedoverbakke og masse feilvisning på speedo'n) 195 på speedometret på BMW'n 200 på speedometret på en 86 mod 320i. (mattsvart mafiavogn ;)) 190 med en audi S6. Satt også på i Ferrari 360 modena i 220 :)
  8. Så jo fin ut denne. Ganske lik min igrunn, bortsett fra noen småting. Jeg har bare ett rør på potta, mens jeg ser du har to. Kan det komme av at du har katalysator, og jeg ikke har?? Du må også få satt på noen litt finere vindussveiver ;) Hva skal fikses med motoren?
  9. Sitat: "I hovedsak så er det tenningskurvene og drivstoffmengden som optimeres over hele turtallsregisteret." Sitat 2: "Originalprogrammet er fremstilt for å fungere sammen med særdeles ugunstige forhold og belastninger, ofte i kombinasjon med manglende service og lav drivstoffkvalitet (lavt oktantall). På grunn av dette er ikke ECU-en optimert for beste effekt. Ved å montere trimchip oppnår man høyere effekt og dreiemoment. Som en gratis "bieffekt" vil man også ofte oppleve at drivstofforbruket reduseres." Dette er sitat fra trimchip.com. Som de sier så optimeres drivstoffmenden over hele turtallsregisteret. Tror da dette vill si at de åpner dysene mere på "rett" tidspunkt og kjører på litt ekstra tempo på dieselpumpa. Om jeg tar feil går det jo an å sende en mail til gutta å spørre :)
  10. Fikk du garanti på bilen? Bruker å bli gitt 3 mnd garanti på motor og drivverk på bruktbiler fra forhandler. Når jeg fikk problem med min etter jeg kjøpte den, ringte jeg forhandleren å forklarte saken, kjørte bilen på verksted å sendte hann regninga. Jeg måtte ut med 3000kr i egenandel. Men om du ikke får tak i mannen burde du kansje gå til forbrukerrådet, eller anmeldelse.
  11. Synes ESS har fått utrolig mye ut av chipen sin. Jeg så på http://www.trimchip.com og de har en chip som gir 217 hk og 480 nm. Tror ikke du skal være redd for bilen, bare du ikke kjører petter solberg hele tiden :) Men chipen kan gi litt ekstra slitasje på dieselpumpa, siden den må slite litt mere for å gi tilstrekkelig med fuel. Men du kan lese litt selv på denne linken: http://www.trimchip.com/test//oss.shtml#HvaForandres
  12. Så jo fin ut denne. Litt mye KM kansje, men om det er med bra utfylt servicehefte har vell ikke det all verden å si. Greit med utstyr var det jo også. Men en NAF-test kan vere å anbefale før kjøp. De finner fort ut om det er mye slitasje på bilen.
  13. http://www.schmiedmann.no har Sebring, Eisenmann og Simons potter. Du får sjekke ut der. :)
  14. Ble til at jeg ringte Schmiedmann i skien i dag å bestilte verksted-time. Er dritlei av å stå å klø meg i hodet å spekulere på hva feilen kan være. Håper de finner fort ut av det og at det ikke blir så dyrt. Hørt at de er veldig flinke der. Drittlei av verksted som ikke finner ut feilen med bilen min. Har hatt den på 3 forskjellige verksted som enda ikke har funnet ut hva som feiler, ett av dem var Brages Bil i ålesund, som er offisiell BMW-verksted!!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår