Gå til innhold

Strøken S-kamaksel til Volvo B20 Selges

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Interessert! Hvor ligger turtallsområdet på denne, Ligger den høyere eller lavere enn R-kamen? Og da må jeg kanskje bestykke om weberene og da jeg har K-kamen fra før?

Den ligger høyere på turtall en den du har .. se på dyse tabel for k-kam kontra s kam http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/lysakerbil/subdet52.htm el

 

Mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S-kamen er enda litt "værre" enn R-kamen ja. R-kamen begynner å dra litt tidligere enn S, men drar ikke like langt som S kamakslen gjør.

 

I forhold til K, så er S en mye mer turtallskam. S'en begynner ikke å dra skikkelig før nærmere 3000 omdreininger.

Som du ser av dysetabelene som snille Ken la ut, så må du nok dyse om forgasserne litt ja..

 

Har hatt S-kamen i en B20 med KG Trimning Steg 4 topp, og det har gått fært det..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kg steg 3 topp og dobble 45 weber og elektronisk tenning. Bunndelen er bra. Lettet svinghjul. Hvor mye effekt kan jeg få med en s-kam? Motoren er bremset til 143hk på hjula i en 140. Kam'en jeg har er ikke venlig k men en "merke" kam som skal dra bra fra bunnen men ikke langt opp, flater ut fra 5000 omd. Har ikke hatt mer enn 6500 omd. på den.

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kg steg 3 topp og dobble 45 weber og elektronisk tenning. Bunndelen er bra. Lettet svinghjul. Hvor mye effekt kan jeg få med en s-kam? Motoren er bremset til 143hk på hjula i en 140. Kam'en jeg har er ikke venlig k men en "merke" kam som skal dra bra fra bunnen men ikke langt opp, flater ut fra 5000 omd. Har ikke hatt mer enn 6500 omd. på den.

 

Okay, veldig vanskelig å si hvor mange hester man får ved å bytte til S-kam..

Snakket endel med KG Trimning om nettopp dette, og de mente det at når jeg hadde Steg 4 topp, 48mm forgassere og s-kam, så ville effekten ligge på rundt 170-180hk, mente de. Steg 4 toppen er jo bygd for å klare ca 200hk, men det sier de at man ikke klarer å oppnå med S-kam..

 

S-kamen er en veldig annerledes kamaksel enn K er.. K-kamen drar bra på bunn fra ca 1500 til nærmere 5000 omdreininger.. Mens S-kamen drar ordentlig fra ca 3000 omdreiniger og helt opp til 8000 omdreiniger tør jeg å mene. Varvet lett 8000 med S-kamen i min motor iallefall. Så det kommer nesten litt annpå hvordan motor du vil ha, om du vil ha bra banndråg eller om du vil ha en motor som jobber bedre litt høyere opp.. Bilen og motor-hobbyen har jeg hos faren min, og han bor i Våle. Så er bare å ta turen bortom å kikke når jeg er her oppe, og holder på! Driver å justerer motoren nå med ny KG kam, så kommer til å holde på endel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! Åssen KG kam har du kjøpt deg? Satser på 200hk da!

Tror jeg dropper den s-kamen da jeg kommer til å satse på en med mer moderne design slik som kg sine...

 

Har nå KG5 kamaksel i B20'n nå.. Sliter litt med å få den til å gå skikkelig...

Skal jo klare 200hk med det, men trenger doble forgassere! Har bare enkle Su på nå, og det blir ikke riktig i forhold til det som sitter inne i! Vet du om noen?

 

Ikke no særlig bra salgstricks det her akkuratt, men velg KG kam! S-kamen har gammeldags profil og egner seg ikke no særlig for gatebiler mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå KG5 kamaksel i B20'n nå.. Sliter litt med å få den til å gå skikkelig...

Skal jo klare 200hk med det, men trenger doble forgassere! Har bare enkle Su på nå, og det blir ikke riktig i forhold til det som sitter inne i! Vet du om noen?

Vet ikke om noen dobble til salgs for øyeblikket. Skal si ifra hvis det dukker opp noe.

 

Ikke no særlig bra salgstricks det her akkuratt, men velg KG kam! S-kamen har gammeldags profil og egner seg ikke no særlig for gatebiler mener jeg!

Har blitt fortalt dette tidligere, men hadde vært en grei pris for en liten effektøkning. Da jeg bruker bilen til og fra jobb en gang i mellom og ellers litt som fremkomstmiddel er det greit å ha en kjørbar motor med litt bunndrag.

 

Hva kostet kamen den til slutt med mva og frakt?

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen dobble til salgs for øyeblikket. Skal si ifra hvis det dukker opp noe.

 

 

Har blitt fortalt dette tidligere, men hadde vært en grei pris for en liten effektøkning. Da jeg bruker bilen til og fra jobb en gang i mellom og ellers litt som fremkomstmiddel er det greit å ha en kjørbar motor med litt bunndrag.

 

Hva kostet kamen den til slutt med mva og frakt?

 

Kjøpte skjærkant pakning, grenrørspakning med store hull, og kamdrevdekselpakning sammen med kamen og det kom på 2870kr med mva og frakt. Det kom da fra Pedersens Racing i Østfold som er forhandler av KG Trimning. Koster mer om man kjøper fra KG Trimning selv, pga av svensk mva og toll.

 

S-kam er billig, det er fordelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår