Incognito Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 En kompis av meg har en Ford Escort RS Turbo som det er noen småproblemer med.. Deriblant en jordingsfeil som tapper batteriet osv. Noen som veit hvordan man kan finne/feilsøke seg, eller finne ut hvor feilen ligger ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKj Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 er det noe elektrisk som ikke virker da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Ingen ting som ikke funker, eneste er at batteriet blir tappet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 da må man måle krypstrøm. ta av batteri polskoen. mål mellom den og batteri ploen. tenninga må være av såklart. hvis du måler noe da så må du ta ut en og en sikring til du finner kretsen som tapper batteriet for strøm. og så må du søke etter kilden i den kretsen. good luck Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Skru av tenningen. Koble et ampermeter (mulitmeter) mellom minuspolen og minusledningen på batteriet, se hvor mye amper som går der. Det burde ikke være mye mer enn 0,1 - 0,2 Går det mer så har du en feil. Da kan du begynne å ta ut en og en sikring helt til du ser at strømmen som går dropper (ampermeteret viser en mindre verdi) Da veit du i hvilken kurs feilen ligger i. (i stedet for apmermeter kan du bruke en prøvelampe) Se da etter om det lyser eller ikke. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 da må man måle krypstrøm. ta av batteri polskoen. mål mellom den og batteri ploen. tenninga må være av såklart. hvis du måler noe da så må du ta ut en og en sikring til du finner kretsen som tapper batteriet for strøm. og så må du søke etter kilden i den kretsen. good luck du var raskere enn meg ja. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 ok. Mye vil f.eks et verksted ta for å finne feilen ? Tror det blir "litt" mye jobb med å feilsøke den om det er mye elektronikk i den.. Er ikke sikker på hvor mye dilldall det er i den.. Er i hvertfall en Ford Escort RS turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Verksted kan fort "melke" deg for mye penger når det gjelder el-feil. Med ei prøvelampe / amperemeter er det gjort på 15 min og finne ut hvilken krets feilen ligger i. Etter at du har funnet ut det må du gå over alle kontakter og komponenter i den kretsen, sjekke etter brudd i ledninger og evt steder der isolasjonen er slitt bort og at ledningen har kontakt med jord. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 dette er noe man klarer selv. når man finner kretsen som drar "suppa" så er det bare å sjekke hva den sikringen er til. noe sier meg det enten er radioen, interiør lys, eller klokke. hvis du skal ta det på verksted så må du regne med ca 500-1000kr timen for det. Breisladdern du var raskere enn meg ja. er ikke akkurat første gangen i dag heller!:D Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 ok. Å finne kretsen er lett ja! Får vel ta oss en titt en kveld, stikker innom om det er noe mer jeg lurer på jeg tenker jeg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 er ikke akkurat første gangen i dag heller!:D Åh? har ikke lagt merke til det jeg ;) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.