Kebab gud Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 sjekk ut Bathurst 1000 du .. er mange asfalt serier de fortsatt bruker 4wd i .. BMW gjorde noe av det samme for 10 år siden. De vant ganske overlegent. Så Audi har nok en god sjangs,men neste år kommer det flere med diesel. Men vi finner ikke Audi i verdens hardeste og krevende motorsport,Formel 1... Hva gjorde BMW for 10 år siden? vant Lemans? nei det gjorde de i 99 med bare 1 runde forran en av de raskeste Lemans bilene som har eksistert, Som desverre måtte bruke nesten 45minutter i pitt pga en ulykke BMWen kjørte i klassen under eller snakker su om M3 GTR ? som bare fikk lov til å kjøre ett år før den ble ulovlig? det var desverre i 2001 Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard///M Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Vant 24-timersløpet på Nürburgring i Tyskland med en dieselbil.. Dette var visst i 2000 tror jeg. mente de gjorde det i 96 å.. Klassen spiller ingen rolle.. Det viser bare at diesel har en fordel.. Hvorfor ble M3'n ulovlig egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Det var i 98 med en 320d M3 GTR ble ulovlig i noen Serier fordi porsche var sinna på de .. (bygget helt på kanten av reglene) er flere GTR som racer enda.. bla 24-timersløpet på Nürburgring (seier 2004 og 2005) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Porsche er jo eid av VW AG så det er jo egentlig samme smørja:D hvor har du egentlig denne infoen fra ? sist jeg sjekka så eide porsche 20%(ellerno) av vag. Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 hvor har du egentlig denne infoen fra ? sist jeg sjekka så eide porsche 20%(ellerno) av vag. Stemme, og er nevnt flere ganger :D Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 hvor har du egentlig denne infoen fra ? sist jeg sjekka så eide porsche 20%(ellerno) av vag. liker ikke å si det men .. for et innblikk i hvor denne infoen kommer fra tror jeg det holder å se på bilene han har hatt + alderen ... og har sikkert blandet mye info (VW og porsche har altid vert ganske nært, eks VW-porsche 914, bobla, VW betalte for mye av porsche sin lemans satsing på 70tallet osv) er lett å se hvorfor noen ville tro at de er eid av VW .. men som vi hvertfall vet så er det aldri vert noen eierforhold mellom de 2 firmaene før Porsche i høst kjøpte 20% av VW (som er mer politisk enn økonomisk) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche power Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Den nye R10 har en 5,5 liters V12 motor med turbo seff. Men så høyt volum er ikke lov hvis man kjører bensinmotor er det 3.0 liter uten turbo ? Så det er vel nok bare spørsmål om tid før det blir mer restreksjoner på diesel bilene. Å en annen ting dieselen dem har utviklet i samarbeide med shell er mye mere effektiv en før. Siter “Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.” Carroll Shelby Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Motor reglene i LMP1 er som følger NA Max 6liter Turbo Max 4 liter Turbo Diesel Max 5,5liter Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyttekassa Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Nå går det kanskje veien for audi... Live update: http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/pages/chronos_fr.html Siter Bruksbil: Golf 5 TDI 4-motion Banebil: Audi 90q (x-audisentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Følger med på det på Canal+ jeg nå å det ser ut til å gå bra for Audi dette ja. :) Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hepper'n Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Var det ikke noe tull i STCC serien eller noe for en stund siden, da Audi kjørte med 90 Quattro. Ble ikke 4wd forbudt da? Eller var det i en anne serie, husker ikke i farten. Siter '02 Audi A4 1.9 TDI '85 Audi Coupe Quattro Member of VWACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hepper'n Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Pisspreik... Audi ble feid av løypene så fort de andre fikk firehjulstrekk i bilene sine. Sportquattro S1 klarte ikke å holde følge med Lancia Delta S4 og Peugot 205 T16. (Vet at dette har blitt skrivt minst 100 ganger før, men da slipper i alle fall kebab gud å gjenta seg selv...:lol Ble vel aldri "feid" av banen. Selvfølgelig ble det hardt når de andre fikk 4wd. Skulle da bare mangle. Nå skal det sies at Audi S1 knuste 205 under Pikes Peak på slutten av 80 tallet. Før Gruppe B ble lagt ned, p.g.a. for mange dødsulykker, så hadde Audi en motor som skulle puttes i S1, på opp mot 1000hk. Da hadde de blitt etter tror jeg, en stund iallefall:) Siter '02 Audi A4 1.9 TDI '85 Audi Coupe Quattro Member of VWACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Såvidt jeg fikk med meg tok Audi seieren i LeMans nå, med dieselen sin. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Såvidt jeg fikk med meg tok Audi seieren i LeMans nå, med dieselen sin. De tok 1. og 3. plass i dag ja. Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Pisspreik... Audi ble feid av løypene så fort de andre fikk firehjulstrekk i bilene sine. Sportquattro S1 klarte ikke å holde følge med Lancia Delta S4 og Peugot 205 T16. (Vet at dette har blitt skrivt minst 100 ganger før' date=' men da slipper i alle fall kebab gud å gjenta seg selv...:lol Ble vel aldri "feid" av banen. Selvfølgelig ble det hardt når de andre fikk 4wd. Skulle da bare mangle. Nå skal det sies at Audi S1 knuste 205 under Pikes Peak på slutten av 80 tallet. Før Gruppe B ble lagt ned, p.g.a. for mange dødsulykker, så hadde Audi en motor som skulle puttes i S1, på opp mot 1000hk. Da hadde de blitt etter tror jeg, en stund iallefall:) tar jeg ikke feil så hadde de ALDRI noen 1000hesters motor .. juopp stemmer .. bare pisspreik og Peikes peak bilene var myyyye mer modifisert enn gruppeB bilene .. og lengste audi hadde rekorden opp pikes peak var 2 år får en hvis fransk produsent tok den tilbake og nå holdes rekorden av en toyota (12år and counting :P) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg