Zemeckis Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Hei Må skifte ut gassern min på B23A motoren. Fikk taki en gasse fra en B20, men det visste seg at den ikke passer pga gasspjeldet var på "feil" side. Så fikk jeg en PM fra en her på forumet at han har en gasser fra en B230AT som han skal selge, så jeg fikk et bilde av gasseren. Men det viste seg at gasspjeldet på den også var på "feil" iforhold til den jeg har. Men så har en kompis av meg en B19A motor liggendes med gasser hvor gasspjeldet er på "riktig" side som min. Så jeg lurer på om jeg kanskje skal låne den inntil videre. Men vi jeg få dårlig utnyttelse på "kreftene" som befinner seg i B23A? At bilen min vil gå dårligere enn med riktig forgasse for B23A? Jeg kunne jo ha funnet meg en "riktig" gasser på huggern, men jeg vet jo ikke hvilken stand de er. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 En B19 gasser må justeres om for å gå pent på en B23. Det må kansje også byttes nål(er). Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Kjøp deg en Pierburg gasser da, florerer av folk på forumet som nærmeste betaler deg for å bli kvitt disse! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Kjøp deg en Pierburg gasser da, florerer av folk på forumet som nærmeste betaler deg for å bli kvitt disse! :) Tja, har ikke fått noe respons da jeg har laget en annonse på bruktmarkedet. Men spørs om Pierburg vil passe da? Har en stromberg fra før, mener å huske at de to er det samme? Vet du av noen som har en Pierburg eller stromberg gasser som vil passe en B23A fra 83? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 alt går -- med triks og miks. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 alt går -- med triks og miks. Jo, sant det. Lurer på om jeg skal kjøpe den Solex 175CD gassern fra B230AT og få til noe triks og miks. Har nylig blitt skiftet nål og muligens så skal jeg kanskje prøve meg på turbo på gassern. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg