Gå til innhold

Tråden om min E60 -

Ranger emnet


BMW-Alpina-B5

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er et ganske så ferskt medlem her på bilforumet.net, så jeg kan jo åpne det hele med en tråd om bilen min.. Siden jeg har planer for bilen kan jeg jo poste litt når tingene skjer. Jeg kan jo starte med å skrive hva som er på bilen.

 

Utstyr - Shafire sort metallic. Amethyst interiør fagre. Den er bra utstyrt, med blandt annet elektrisk dakota skinninteriør med memory, Elektrisk justerbar rattstamme med innstignings automatikk, Elektrisk takluke i tonet glass, Regnsensor, Xenonlys for nær- og fjærnlys (BMW Dynamisk Xenon), Navigasjonssystem BMW Business, Forbredelse for mobiltelefon med bluethoot-grensesnitt (Nokia 6680 og Nokia 6230i) og talestyring, Hvite blinklys, Friluftsdyser, Cruise control, Automatgear med steptronic (6 gir), PDC Park Distance-Control foran og bak, Lyktespyleranlegg, Dekktrykk kontroll RPA, Skipose, Nedfellbar bakseterygg, Elektriske vinduer, Fjernstyrt sentrallås og åpning av bagasjerom, Multifunksjonsratt med telefon - radio og navigasjon, Radio BMW Professional Hi-Fi høytallersystem, I-Drive system, Klimaautomatikk utvidet, Setevarme for fører og sidepassasjer, Koppholdere, Infodisplay, CD spiller for CD og Navigasjonssystem, Dynamisk StabilitetsControl DSC, Corning Brake Control CBC, Elektriske speil med varme - høyre speil justerer seg ned mot fortauskant ved rygging, lyspakke, Støtfangersystem, Utetemperaturvisning, Grønt felt i øvre del av frontrute, ISOFIX-festesystem for barneseter, Justerbar midtarmlener, 12v uttak i bagasjerom, Grønt varmedempende glass (Alle vinduer), Automatisk avblendbart innvendig speil, Interiørlister Mørk Titan II, Kjørecomputer, Koppholdere foran og bak, LYS-PÅ?-varsling, Automatisk Lyshøyderegulering, Gulvmatter i velour, On Board Diagnose, Lettmetallfelger Trapesstyling 134 7X16 225/55 R 16 Nokian Hakkapelita RSi

 

Påkostet - Original BMW E60 M5 bakfanger med uttak for 4 eksosrør, BMW E60 Sportsspeiler h/v, Nokian Hakkapelita RSi, Crome grill, BMW original takstativ, SA 17 19" felger, Porsche Cayenne dekk, M-mattesett, M5 frontfanger, M5 sideskjørt, M5 bakluke insats,

 

Årsmodell og motor - Bilen er en 2004 modell 520iA, produsert 11/03. Det sitter en 2.2 liters rekke6 i bilen som yter 170HK og 210Nm. 2171cc - M54

 

For flere bilder, sjekk galleriet mitt;

Mitt galleri

 

Slik så bilen ut etter jeg kjøpte den for ca 2 år siden..

E60_v_r.jpg

 

og sånn ser den ut nå..

Bilde2_008.jpg

 

Som dere ser har jeg ikke montert de synlige delene, men før Juli måned blir den sendt inn til lakkering sammen med delene. På Fredagen bestilte jeg M5 frontfanger, M5 sideskjørt og M5 bakluke insats. Flere bilder kommer når jeg får på flere deler. Kommentarer? tips? ideèr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kanonpen bil! ;)

 

Til å begynne med mislikte jeg E60, noe som var grunnen til at jeg i steden for kjøpte en av de siste E39'ene. Men nå blir E60'n bare penere og penere i mine øyne :)

 

Felgene på det siste bildet kledde bilen utrolig bra! Hvor får man kjøpt slike?

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Takk for en hyggelig tilbakemelding. Jeg var i utgangspunket litt i tvil ang. E60 i starten, som gjorde at jeg beholdte min 520i E39 litt til. Etter hvert som tiden gikk elsket jeg E60 og det var på, faktisk 1 årsdagen til E60 at jeg kjøpte meg en...

 

Jeg har byttet felger hvert år. Først var det 19" ASA hjulene på øverste bildene, så ble det 18 Koya magic og nå disse SA 17 19" felgene. Felgene har jeg kjøpt hos Bent's dekkservice. Felgpakken min var i og for seg ganske så dyr. Det kom på ca 38 000,-! Bare dekkene kostet noe over 20 000, men det er markedets beste dekk. Disse anbefales - støyer lite, sporer minimalt, er knall på vått og tørt føre etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg en telefon om at delene ankommer Danmark nå de nærmeste dagene, så blir de sendt derfra til Norge. De regnet med at delene ville være i hus til Lørdagen, så da får vi bare håpe på det beste. Har snakket med lakkerer idag, så da er vel alt i boks til delene kommer.

 

Jeg sitter å ser etter senkesett, men syns ikke sidene jeg har besøkt gir ut informasjon og pris på en ordenlig måte. Det er manglende informasjon om produktet og ikke minst priser. Noen som har et senkesett å anbefale? Har hørt mye positivt om H&R, men hva koster disse? Kvalitetsprodukt?

All informasjon mottas med stor takk!

 

Legger ved noen bilder av noen av tingene som er kjøpt inn..

 

100_0004_IMG.jpg

 

CIMG0290.jpg

 

BMW_en_015.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg en telefon om at delene ankommer Danmark nå de nærmeste dagene, så blir de sendt derfra til Norge. De regnet med at delene ville være i hus til Lørdagen, så da får vi bare håpe på det beste. Har snakket med lakkerer idag, så da er vel alt i boks til delene kommer.

 

Jeg sitter å ser etter senkesett, men syns ikke sidene jeg har besøkt gir ut informasjon og pris på en ordenlig måte. Det er manglende informasjon om produktet og ikke minst priser. Noen som har et senkesett å anbefale? Har hørt mye positivt om H&R, men hva koster disse? Kvalitetsprodukt?

All informasjon mottas med stor takk!

 

 

 

Jeg har H&R coilovers på min, som lovlig senker bilen 30-70mm fremme og 30-60mm bak. Min bil har jeg senket ca. 60 mm fremme og 40 mm bak.

 

Jeg er veldig godt fornøyd med dette senkesettet. Det er absolutt et kvalitetsprodukt, men det er VELDIG stivt, noe som igjen medfører at en del av kjørekomforten går fløyten, da særlig i lave hastigheter (iallfall på min bil, som triller rundt på 20" med gummi i 30-profil). Men bilen ligger som støpt på veien!! Er helt rått :) Kjører mye langkjøring, og det føles svært bra ;)

 

Jeg vil anta at dersom du vil ha noe mer komfortabelt, er Bilstein er godt alternativ. En kompis har Bilstein coilovers på sin Ford Focus, og dette virker en del mykere.

 

Prismessig er vel disse to settene ca. like dyre. Synes å huske jeg betalte 15.000,- for mitt hos Powerzone (fikk faktisk rask levering, uten problemer!), men fant ut i ettertid at det er en del rimeligere hos http://www.koed.dk.

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, takk for nyttig informasjon. Jeg syns nå 15 000 var en smule dyrt for senkesettet?

 

Del gjerne erfaringer med diverse senkesett andre også..

 

Det er fra koed.dk jeg har handlet delene fra, så da får jeg vel se hva han kan skaffe igjen da. Nå blir det mye å gjøre for Daniel :)

 

Du kan kjøpe H&R fjører til rundt 2-3k, eller coilovers til 10-15.. fjørene gir deg en litt stivere og litt lavere bil, kombinert med noen sportslige dempere kanskje, mens coiloverne er mest beregna for bane. Jeg har H&R coilovere på E39 selv, og hadde fjører på forrige bilen (E34). De kan ikke sammenlignes, men kvaliteten på begge er ypperlig.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel fjører jeg heller kommer til å kjøpe da. Har du en nettside der H&R fjørene selges?

 

Jeg kjøpte dem via poleposition.no, som gir god service og for meg virker noe mere seriøse enn powerzone. Du får dem også via koed.dk (ring og snakk med Daniel, hyggelig norsk fyr som jobber der).

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår