Gå til innhold

Prøvekjørte GT-R idag..

Ranger emnet


Croacker-RX-7

Anbefalte innlegg

Idag prøvekjørte jeg en helt original 323 GT-R hos en bilforhandler (VELDIG kjedelig at selgeren skulle sitte på). Men jeg fikk alikevel tøyet den ut litt før det var nok :p

En ting jeg syns var merkelig, det var at ved 6000 omdreininger så "dødde" det liksom? kan det være luftfilteret?

Men en god bil er det, lurer sterkt på å kjøpe en!

ingen som tilfeldigvis vet om noen som skal selge en GT-R? HELST litt modda fra før takk :)

Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det stemmer at Org GT-R dør litt etter 6K. Dette er grunnet den supertrange "snabel-luftfilteret" som suger luft fra venstre skjerm + sugerør-eksosen. Bare med filterbytte vil du kjenne at den drar bedre over 6K, og med 2.5 toms eksos får du bakoversveis og bul på buksa..

Dumpen bør også skiftes hvis filter eller eksos monteres.

Med en boostcontroller som holder wastegaten lukket frem til tilnærmet ønsket trykk vil du mere trykk tidligere også..

 

Girkassen har fått et ufortjent dårlig rykte. Med org clutch skal det mye til før den ryker. Klart med 1.7 bar, 17+ tommere og mongokjøring smeller det før eller senere...

 

Jeg har hatt min 93-GT-R nå i 10 mnd og er kjempefornøyd.

Den er etter min mening uslåelig i "turbo + 4wd klassen" mht. pris, ytelse og kvalitet.

For 10-15K får du dump, eksos, filter og boostcontroller = Glising all the way, inkludert i banken.

Løp og kjøp :)

 

BTW. Hva kostet den orginale GT-R'en du testet hos forhandleren ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må sies at den forrige posten min reflekterte min personlige mening samt biler i samme prisgruppe :)

For å utdype:

 

Man får vel en 4x4 Sierra Cossie til samme prisen hvis man liker Fård og liker å ligge under bilen.

Escort Cosworth ligger vel rundt 200K.

Jeg liker motorene, men ikke det de sitter i.

 

Sunny ligger vel på 180-200 ? Bilen har riktinok mere potensiale takket være 2 desiliter mer og flust med goddeler som er mer eller mindre felles med 200 SX

 

Celica GT4 ble etter min mening ikke bra før ST205, og de koster 250K +. ST205 har jeg virkelig sansen for og jeg vurderer sterkt det som neste bil.

St165 og st185 ser jeg ikke på som noe bedre biler enn 323 GT-R.

 

EVO og Impreza er råere, dyrere...

 

Lancia Delta Integrale EVO koster vel 200+ også.

Ikke-EVO modellen har jeg ikke hørt mye godt om mht. holdbarhet.

 

Audi har masse fine varebiler...

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arildh:

bilen kostet 135 000 kr!

var visst importert fra tyskland..

men har da sett mye billigere biler enn det der, tilogmed de som er modda litt (sikkert ganske rævkjørt også da)

Men du har rett i at 323 GT-R er en billig pocket-rocket :)

og btw arildh: har hørt at det er bedre med en 3" effektanlegg.. vet ikke om det er riktig

Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Sunny ligger vel på 180-200 ? Bilen har riktinok mere potensiale takket være 2 desiliter mer og flust med goddeler som er mer eller mindre felles med 200 SX

 

Sunny ligger på den prisen i norge ja, men om du importerer selv får du de fra 130 og oppover. Jeg så på et relativt strøkent eksemplar sist jeg skulle ha bil, rulla 90000, ny turbo, hel i lakken og interiør. 137000kr ferdig i norge, inkl. frakt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Croacker

og btw arildh: har hørt at det er bedre med en 3" effektanlegg.. vet ikke om det er riktig

 

Bedre, som i mere lyd ?

Tviler på at det har noe å si på effekten på en GT-R.

I boka "Maximum Boost" (bra bok!) står det at et 2.5 ' anlegg uten skumle bøyer skal holde til opp mot 500 hk. Dette er basert på at eksoshastigheten ikke skal overgå 250 fot i sek.

Det anlegget jeg har nå ( Mazdafun!) har to lydpotter men jeg kjører fortsatt med ørepropper på lengre turer :)

3" ( som skal holde til 750 gamp) og bilferie kan bli gøy. Har også hørt at det er mye plunder med klaring under bilen.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arildh: les her:

http://www.mata.co.nz/gtr_site/modifications/modifications_d.html

den fyren der anbefaler 3" menmen.. åsså babler han om å putte på effektanlegg før luftfilter! går ikke det for det samme?

og ang. ur-quattro, en kamerat skal ha det, sikkert fin bil men for gammelt for meg!

og btw:

Awex kjører tilfeldigvis ikke en svart gt-r med "neuspeed" på streamer? elsker felgene på den!

Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår