P-in-P Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hepp! Har en delvis ødelagt kjørecomputer i min Vectra så bare noen streker vises her og der, er det enkelt å fikse på og eventuelt hvordan gjør en det..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Du må skifte displayet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P-in-P Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Enkelt å gjøre selv? Er det bare å ta av dekslet forran diskplayet eller må en gjøre noe mer avansert så en bør få en fagman til å gjøre det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansenracing Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 høres ut som du bør slippe til noen som er kompetente til å gjøre det gitt =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P-in-P Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Hmm, tja, jeg har gått GK og VK1 elektro og er en hardbarka datanerd med god sans for slikt så om jeg hadde kommet inni der og fått tak i et nytt display tror jeg nok jeg skulle greid det, men det jeg lurer på er hvordan en kommer inni der! Hvis en må begynne å demontere store deler av dashboardet vil jeg ikke gjøre det da det kan gjøre at det hele begynner å knirke +++ men dersom det er lett å ta ut bare kjørecomputeren så hadde det ikke vært noen sak... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Du må ta ut hele instrumentet, og for å få ut det, må du ta av lysbryter, luftdyser på begge sider, rattstammedeksel osv.. Det kan være fort gjort å ødelegge disse tingene hvis du ikke har gjort dette før, og det nye displayet må programmeres med Tech 2 før det fungerer riktig. Tech 2 er det feilsøkingsinstrumentet Opel bruker. Derfor burde du vel kanskje levere bilen på ett verksted? Be om ett pristilbud, jobben burde ta mindre enn en halvtime, så da blir det jo ikke så dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P-in-P Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Jeg jeg blir nok nødt til det da :) Noen som vet ca. pris for displayet..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansenracing Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 koster ikke stort det.. tror det havnet på 250 lapp elle noe jeg =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Eller kanskje rundt 2-3 tusen? Hva slags display er det du har skiftet hansenracing? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apetryne Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Hei Dette er såre enkelt. Du trenger et nytt display selvfølgelig. skru av dekselet rundt rattet. bak dette finner du 2 skruer som fester plasten rund speedometerenheten. Fjern luftdysene (bruk søkerblad/smørkniv el. for å oresse inn tappene og lirk ut. Dette kan være litt knot første gang, men det går greit med litt tolmodighet) fjern så skruene som dukker opp bak disse. Fjern lysbryterenhet (nappes ut) fjern skruer som dukker opp bak denne. Da skal det være mulig å ta ut hele speedometer enheten. Displayet er skrudd fast i denne. monter i omvendt rekkefølge. Husk at du ikke må sette på tenninga mens enheten er ute, ellers må du innom opel for å resette airbag lyset. Det enkle displayet med klokke/temp/radio koster 500 hos skroten, utvidet med forbruk etc. det dobbelte. x2 nytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansenracing Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Eller kanskje rundt 2-3 tusen? Hva slags display er det du har skiftet hansenracing? har du flere display i din ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 har du flere display i din ?? Har ikke vectra jeg:) Pris hentet fra http://www.opel-deler.no : DISPLAY VECTRA B 1236462 NKr2,391.00 (ekskl mva) MULTI-FUNCTION DISPLAY D.V.S. VECTRA CD Var det pris på jobben, så kan vi være enige:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansenracing Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Har ikke vectra jeg:) Pris hentet fra http://www.opel-deler.no : DISPLAY VECTRA B 1236462 NKr2,391.00 (ekskl mva) MULTI-FUNCTION DISPLAY D.V.S. VECTRA CD Var det pris på jobben, så kan vi være enige:) gir ikke mer enn jeg må for ting =) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 gir ikke mer enn jeg må for ting =) hehe Kan jeg også få kjøpe deler på samme sted som deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P-in-P Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Kan jeg også få kjøpe deler på samme sted som deg? Jeg og! Et stk display takk :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg