Gå til innhold

What to do når man har en trailer i ræva?

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

og til mr2nyter, bremse hardt og gasse forran lastebil grenser til idioti, det går som sagt 0.5-1 sekund før bremsene begynner å ta, og da bremser det saaakte med full lasta vogntog.

 

Sa aldri at jeg bremset hardt, jeg toucha pedalen så bremselys lyste og gav litt gass for å være sikker. Snakk om at jeg reduserte farta mi med 1-2km/t. Er glad i livet mitt.

 

Og en ting... Hvis det går opptil 1sek før bremsene begynner å ta på vogntog.. Hvordan i $@$€@ rettferdiggjør det at de ligger oppi ræva på småbiler? Det sier meg en ting.. Her er det profitt før liv.

 

Det er skremmende..

 

Har all respekt for trailerkusker jeg.. Forstår de blir slitne etc... Har tilogmed planer om å ratte vogntog selv. Når/hvis det skjer håper jeg at jeg slipper å oppføre meg som han bak meg gjorde for å nå en "deadline" etc.

 

Det er det ikke verdt.

 

Sier ikke at jeg er verdensmester og at alle skal høre på meg ang denne saken.. Jeg uttrykker bekymring for noe jeg opplevde som skremmende.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 257
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er jo ikke så lett og ta en vanlig forbikjøring med en lastebil da. vist du ligger i 80 på ditt speedometer, og han har deg i 73 km på sitt, så prøv og kjøreforbi noen med 7 km i ekstra hastighet a.. ikke nok med det så er jo vogntoget fra 4-5 ganger så lang som en person bil, da trenger man jo flere kilometer for og komme forbi, men jeg synes det er greit iditotisk og høre på mye av detta her, for vist dere får en bobil, forran dere, som sinker hastigheten. da er det rett for dere og klage eller.? lastebil sjafører kjører stort sett så utrolig jevnt. da jeg er ute og kjører med mitt vogntog, tar jeg gjerne den samme bilen igjen 3-4 ganger på en strekke på 10 mil. for dem ligger ikke i så jevn hastighet.. lastebil hjelper stort sett personbiler til og komme forbi vist dem bak vill det. men vi i lastebilen trenger litt ekstra mye hjelp til og komme forbi, vist man synes det er plagsomt at man har en lastebil i rumpa, så er det stort sett ikke noe værre enn og hjelpe lastebilen litt, kanskje senke farten med 5 km på den strekken han kan kjøreforbi og kanskje hjelpe til med et lite blink at det er klart.. men personbiler har veldig lett for og gi på da man får vogntoget opp på siden.

 

det er greit nok, skal hjelpe lastebilen forbi der det er muligheter for det.. men de trenger vel ikke henge på bakfangern min fram til da for det?! sånn er det jo med småbiler også det, men en god del mer skremmende med digre trailere osv, det veit vel trailersjåfører at det er også? eller?

regner med de kjenner veien litt om de har stor fart, så da burde de vite når det eventuelt går ann å kjøre forbi :)

 

seriøst aldri vært så redd som da jeg fikk en halvstor lastebil i ræva over skogen på rv24 borti her om mandagen.. der er det i tillegg sauer, smal vei og mange uoversiktlige svinger o.l.. så skjønner ikke at han som kjørte i det hele tatt turte å kjøre såpass som han gjorde da han tok meg igjen rimelig hurtig, hvertfall ikke om bremsene henger litt etter på lastebiler i forhold til personbiler..? i tillegg lå jeg bak en diger lastebil med henger og dill fra nederland.. så for meg en flatklemt focus mellom der da ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men... gutta, hvorfor kan dere ikke bare slippe forbi? de må være evig mye bedre å ligge bak de og følge på, er det laser blir de stoppa, ikke dere.. vis hensyn, kjør på.

 

og ligger du 73 i 80 sonen og skylder på at det ikke er din feil.. go fsck yourself, du kan kalibrere speedo som oss andre.

 

jeg hadde grisa forbi deg og tenkt du var enda en mann med hatt.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å bli knust av en trailer i dag. Kjørte i en 50 sone og kom til et veiarbeidsområdet hvor fartsgrensa var 30km/t. Var store hull og ujevn vei der de arbeidet, så jeg bremset ned til ca 5km/t grunnet meget lav bil. Traileren bak som hadde presset meg hele tiden, som tydeligvis ikke hadde respekt for fartsgrensene var et stykke bak meg akkuratt da, men han bremset faen ikke selv om han så at jeg nærmest sto stille. Og han hadde god tid til å bremse ned. Var nesten over humpene når jeg ser traileren blinker på meg, men bremser fortsatt ikke nevneverdig. Måtte gi gass og skrape frontleppa nedi de siste meterne..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må da gå ant å bare sleppe dem forbi.. dem har den hersens sperra på 90 som gjør at dem ikke akurat kan "dra" forbi hvem som helst.. så skal du ligge å subbe nøyaktig i fartsgrensa så er det bare å slippe dem forbi.. dem trenger den farta dem kan få.. så enkelt er det...

 

har sitti alt for mye på lastebiler så vet at dem trenger det dem har...

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men... gutta, hvorfor kan dere ikke bare slippe forbi? de må være evig mye bedre å ligge bak de og følge på, er det laser blir de stoppa, ikke dere.. vis hensyn, kjør på.

 

og ligger du 73 i 80 sonen og skylder på at det ikke er din feil.. go fsck yourself, du kan kalibrere speedo som oss andre.

 

jeg hadde grisa forbi deg og tenkt du var enda en mann med hatt.

Gris forbi meg alt du orker, men ikke kom å klag på at jeg kjørte "under" fartsgrensa når du tar en stakkars familie i en front-front kollisjon! Og kjør forbi så mye du klarer, men der er vel ikke nødvendig å provosere ved å hekte deg på hengerfestet mitt for å vise at jeg kjører "for sakte"? Ligg litt lenger bak og gi noen signaler. Det er både trygt, stresser ikke billisten, og er alt i alt en mye hyggeligere måte å vise at man vil forbi. I stedet for å henge helt i ræva på bilen forran kan du vel like greit kjøre over bilen om du absolutt må forbi?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor kan du ikke bare vike i det jeg nærmer meg? si du legger deg nærme veiskuldern til høyre, typ gjøre det du kan for å få flyt både for deg selv og andre.

 

jeg kjørte nylig ned til arendal, på turen var det én bil som kjørte slik og hjalp meg forbi noe jeg synes var topp da resten stortsett sov og ikke så i speil uansett hvor mye jeg blinka. og vaia ut mot midtdeler i det jeg kjørte forbi.

 

den ene bilen som slapp forbi lett viste seg å være fettern min i ny bil på vei til samme bryllup! :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor kan du ikke bare vike i det jeg nærmer meg? si du legger deg nærme veiskuldern til høyre, typ gjøre det du kan for å få flyt både for deg selv og andre.

 

jeg kjørte nylig ned til arendal, på turen var det én bil som kjørte slik og hjalp meg forbi noe jeg synes var topp da resten stortsett sov og ikke så i speil uansett hvor mye jeg blinka. og vaia ut mot midtdeler i det jeg kjørte forbi.

 

den ene bilen som slapp forbi lett viste seg å være fettern min i ny bil på vei til samme bryllup! :)

For det er jo lett når veien er svingete og uoversiktelig? På sletter er det jo noe helt annet...

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdens største lastebil, men et eksempel jeg tok i trafikken her om dagen... Jeg mener det er sykt at lastebiler ligger så nærme... (edit: Det der er jo egentlig ikke nærme i forhold til hva som er "vanlig"...)

 

Merk: "Objects in mirror are closer than they appear"...

 

lastebil.JPG

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår