Gå til innhold

What to do når man har en trailer i ræva?

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

  • Svar 257
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For det andre så VET en lastebilsjåfør godt hva han driver med når han kjører og når han ligger bak dere. At man sier at "yrkessjåfører må lære seg ditt og datt i trafikken fordi det sier reglene" er bare pisspreik. Uten å mene dette som noe selvskryt om oss som yrkessjåfører, så er vi faktisk de mest erfarne individene som ferdes på veiene rundt omkring. Det er ingen som tilbringer mer tid på veien, og det er ingen som har sett flere situasjoner på veien, og det vi har ofte de beste løsningene på å forebygge evt. ulykker i trafikken.

 

vel, er både enig og uenig med deg der gitt!

er yrkessjaffis selv, men har kunn hvert det i 1 år nå.. og jeg føler at jeg på langt nær har lært det som er å vite av kjøring med tung bil!

 

du kan ikke vite om han som ligger 5 m fra baken din (eller han som kommer rundt svingen en vintersdag med hengeren sidnav bilen sin..) har kjørt i 10 dager eller 10 år!

 

men på det ene året jeg har kjørt, har jeg lært meg såpass at jeg vet at bilen jeg kjører har større sannsynlighet for å vise rett speed enn hva fiestan fra 1900blomkål har på sitt!!

og ja, jeg legger meg bak stussen for å indikere at "du " kjører litt sakte!

men, jeg faller tilbake igjen og da.. ligger ikke der i 45 mil lissom!

men er det mulighet for å kjøre forbi (dvs, jeg har sterk nok bil/lite last nok) så gjør jeg det! derfor jeg er gla i flerfelts motorveier!! da er det bare å blinke, se i speil og svinge ut (om klart da!! hehe)

 

kan og si det at , som sagt et annet sted her, jeg og kan finne på å sperre veien med lastebilen min.. for at jeg vet at det blir et helvette for meg 50-100 meter oppi gata om de 2-5 bilane kommer forbi meg! da får de heller vente til etterpå.. (de fleste blir sur med en gang, men skjønner det etter at "situasjonen" er over!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis man har en lastebil i ræva, slipp den forbi og den vil mest sannsynlig kjøre ifra deg etterhvert så slipper du det problemet..

 

Det er bare å blinke en gang med blinklyset og vente til lastebilen legger seg ut. Da kan du lett legge deg litt på bremsa og sakk ned 10 km/t. Dette vil halvere forbikjøringsstrekningen. Dette er folk for dårlig til å følge opp. Her snakker vi samhandling, som en vis mann en gang sa..

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår