Gå til innhold

motorvask, and then....:\

Ranger emnet


v740b230f

Anbefalte innlegg

heia!:)

 

Jeg var og vasket bilen min, en 740 som er blå:)haha, og tenkte jeg skulle ta en meget etterlengtet motorvask.

Etter en solid dose vann over alt så tenkte jeg at jeg skulle starte motoren for å se om den fortsatt ville snurre. Da jeg skulle starte, viste det seg at den bare fyrte på to eller tre av sylindrene. hørtes iallefall ut som en gammel båt:\

 

Hva kan ha hendt her? Har det kanskje kommet vann inn i fordeleren?

Jeg sjekket alle tennplugghettene inni og de var tørre, og jeg sjekket LMM`en og den virket grei... iallefall ingenting vann inni der...

 

Spørsmålet er da om jeg bare skal kjøre rundt i "båten" og se om det eventuelle vannet som har lekket inn en plass fordamper eller bør jeg demontere hele shiten?

 

Håper egentlig at motoren er død slik at jeg har en god grunn til å begynne mitt turbostyr:P haha

 

Roger:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten bare litt morro når det der skjer, for da er du garantert at du slepper å skru! Bare vente litt! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha:) ja eg fekk ann t å snurra sånn halvveis å så gadd eg ikkje å stresse mer så eg gjekk bare inn å gav faen i bilen...

 

eg vaska bilen på Statoilen på Forus i håp om at någen av dokker kjente rånerene sko komme innom, å for å trekke ut tiå litt mer så vaska eg bare motoren og i samme slengen... men d endte jo bare opp med at eg ikkje traff någen å bilen hoppa å putra liga dårlig som ein gammel snekke:P

 

Eg såg at den eine tennpluggen va litt dårlige så eg fekk fiksa den men sånn ellers så funke alt sånn ca greit nå:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man vaske motoren generelt, er det alltid en fordel å la motoren så og gå:) Og holde seg UNNA varme eksosmanifolder/turboer da...hehe, for ikke snakke om dynamo& åpent luftfilter;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår