lars-frr Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Den hvite golfen idag fikk et meget merkelig motorstopp kan man si. Golfen har gått strøkent i snart 2 år nå, uten noen som helst feil, untatt et lite stopp etter motorvask. Men det var enkelt å fikse. Startet idag som vanlig kjørte 100 meter før jeg merket at motor begynnte å fuske litt før den bare døde ut. Det kom også en "hyle" lyd fra sikringsboksen, nesten identisk med den lyden som kommer når oljelampen uler. Skrudde av motoren for å undersøke dette. Sjekket motorommet, ikke noe merkelig å se der (sier en som ikke har peil :) Prøvde å starte bilen igjen, men med en gang jeg vrei om tenningen så kom den Ule lyden fra sikringsboksen, olje lampen blinket ikke!!!!! ..Prøvde å starte ordentlig selv med Ule lyden, men fikk ikke start. Motor og alt går rundt, men får vel ikke gnist på en måte. Sjekket så alle sikringer som jeg følte kunne være årsak, men fant ingenting der heller. Alt var som det var. Synd at dette måtte skje med god bilen min, den som har oppført seg så bra og er i veldig bra stand. Har ikke tid til å feilsøke selv da jeg er avhengig av bilen grunnet eksamener osv. Men dette må være noe av det merkligste jeg har opplevd noen gang når det gjelder motorstopp. Ringte Remster med en gang han ante ikke hehe.. Ringt et par andre og alle er helt blanke. Hva kan det være ?? Virker nesten som om det er noe med det elektriske. Kom med tips :) TAkk Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Ville fått en til å sjekket om det var gnist først av alt.. Sjekk da ved å holde Pluggledningen mot motor eller bare kjenne med handa ;) Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hallsender? tenningsmodul? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Ja ikke vet jeg, men syntest det er mekelig at den bare stoppet altså uten noen forvarsel.Og hva kommer den hyle lyden av ?? Den er ihvertfall levert på verkstedet nå, så vi får se Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanx Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 hylelyden kan være et rele som har fått det.. men hva som forårsaker at det hyler er en annen sak.. hører du at starteren slår inn eller er den bare helt dau ? Siter - 92 Vento 1.8 - 88 Golf2 GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Alt kikker inn, startmotor og alt går rundt, men den får vel ikke gnist virker det som. Kan sammeliknes med lite batteri på en måte. Men hva var grunnen til at den bare slukenet ? Kunne skjønte hvis jeg hadde skrudd av motor for så å ikke få start igjen, men at den pluteslig bare sier stopp er merkelig... Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Alt kikker inn, startmotor og alt går rundt, men den får vel ikke gnist virker det som. Kan sammeliknes med lite batteri på en måte. Men hva var grunnen til at den bare slukenet ? Kunne skjønte hvis jeg hadde skrudd av motor for så å ikke få start igjen, men at den pluteslig bare sier stopp er merkelig... stoppa den tvert eller daua ut? har du sjekke at den ikkje fer gnist, eller bere tippar du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Jeg kjørte 100 meter før den bare bare sluknet/døde kall det hva man vil, samtidig som den hyle lyden kom. Har ikke sjekket gnist eller noe ting, jeg bare antar ting her nå. Har levert den på verksted, men de får ikke sett på den før til Mandag. Har hatt 3 golfer, og har hatt alle mulige slags problem, men det her tar kaka.. Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg