Gå til innhold

Slitne ventilløfter(e) (klakker)

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bilen min har fått minst èn sliten ventilløfter (tror hvertfall det er det).

 

Klakker veldig til tider når den går.

 

Har noen noe peiling på hva det koster å fikse dette?

 

Syns jeg har hørt at det var en standard "svakhet" på disse motorene før, men kan hende jeg har hørt feil.

 

(Det er hydraulisk styrte løftere for de som lurte)

 

PS: Den klakker ikke hele tiden, men når den først klakker så klakker den veldig i "den ene sylinderen" liksom, misforstå meg rett :)

 

yummy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du slite utventil løfterne!? visste jeg ikke...

Kan det ikke være at den ikke får opp oljetrykket i løfteren da??

 

På biler med hydrauliske løftere kan du jo i teorien det! siden de ikke kan justeres..

 

Men du kan jo prøve å bytte olje, evt sånn motorrens..

 

Det hjalp når jeg byttet til syntetisk olje. Men vet ikke hva som anbefales på diesel.

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på 5W-40 fullsyntetisk Shell Helix Ultra olje, som var anbefalt hos Møller. Olja er svindyr, men det kan jo selvfølgelig hende jeg egentlig skulle hatt noe annet og at fyren på møller glemte at dette var en diesel...:well

 

Som sagt hadde bare hørt noe om at ventilløfterne kunne bli slitne. Kan godt være noe annet. Noen ganger klakker den mye andre ganger går den helt fint. Det er særlig når den er varm at den klakker mye ca 4-5 ganger i sekundet på tomgang, og det følger turtallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje prøve rett type olje, jeg regner med at enda har feil type olje på motoren din? Mener å huske at det er spesiell olje til diesel biler som Shell lager. Det kan jo hjelpe.

Om det ikke er feil type olje så kan du jo prøve med en motorrens, og kanskje den tynneste oljen som motoren din tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje prøve rett type olje, jeg regner med at enda har feil type olje på motoren din? Mener å huske at det er spesiell olje til diesel biler som Shell lager. Det kan jo hjelpe.

Om det ikke er feil type olje så kan du jo prøve med en motorrens, og kanskje den tynneste oljen som motoren din tåler.

 

Jeg skal kjøre inn til Møller i dag og spørre en gang til og se om jeg får et anna svar. Fant også en side på nettet som forklarte kodene på flaskene, og om de var beregna for diesel, turboladet diesel, bensin eller begge deler, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår