Gå til innhold

Ble ny bil paa meg!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

den veier ca 1800kg, saa, ja, den er tung, er en 301 V8, 4.9liter, litt sliten, trenger overhaling, den har elektriske vinduer, elektrisk justerbart f0rer sete, slitne dempere foran, hijackers bak, det som er morro, er at den har spiralfj0rer foran og bak, saa den kan senkest litt lettere.

 

planer, er aa overhale motoren, fixe smaating som er gale, nytt eksosanlegg, tenker vel dobbel eksos pa ca 2,5" med en potte paa hver del, for aa faa go lyden. Skal sette inn et lite stereoanlegg, har 2stk Celestion AD12 jeg kan bruke

 

usikkre planer, hvis penger skulle strekke til en gang:

-Felger, noen fine chrome american racing kanskje?

-senking

-motorbytte, kanskje en 350, slik at jeg kanskje kan smaatrimme litt, og delta paa det lokale dragracet som blir holdt her.

 

faar se hva som faller meg inn ettervert, og om jeg faar meg no jobb slik at jeg kan finansiere dette :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får skilter kan du delta på street legal med den, du kan endatil vinne med den.

Det er det som er så genialt med ene klassen i street legal. En velger tid selv og den som kjører nærmest sin egen tid vinner. Så du kan slå en bil som er dobbelt så rask:) Her er det ikke nødvendig med motor til masse $$$

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

planer, er aa overhale motoren

 

Kjøp deg en annen pontiac motor istede, lang billigere enn å begynne å jobbe på den der motoren. De "vanlige" pontiac motorene vill passe rett inn.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en annen pontiac motor istede, lang billigere enn å begynne å jobbe på den der motoren. De "vanlige" pontiac motorene vill passe rett inn.

 

er pontiac motorer som vil passe i Buicken?

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!

 

Dette vekker minner fra gode gamle dager da jeg gikk hen og kjøpte meg en 79 Oldsmobile Cutlass Cruiser stasjonsvogn med originalmontert Chevrolet 305. Dette er i praksis samme bilen som din. Alle de fire folkebilprodusentene under den amerikanske GM-paraplyen (Chevrolet, Oldsmobile, Buick og Pontiac) laget biler med basis i dette karosseriet. Min kusine kalte alltid Olds'en min for likbil, noe jeg selvsagt aldri har tilgitt henne Devil

Om jeg med kniven på strupen blir tvunget til å gi deg et annet råd enn å beholde originalmotoren, så ville nok mitt tips gått i retning av Chevrolet small-block. Dette er en vanvittig anvendelig motor som du omtrent finner deler til på Rema...

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er pontiac motorer som vil passe i Buicken?

 

 

4,9 litern er vell en Pontiac 301cid vill jeg tro :)

 

Buick,Olds, Cadillac og Pontiac motorer vill passe rett på girkassen du har. Alle Pontiac V8 motorer vill passe rett inn, er usikker på andre big blocker, ettersom den ellers bare er levert med small block motorer.

 

En 350 vill ikke være stor nok til å få fart på 1800kg bil med den bakaksel utvekslingen du sannsyneligvis har (2.73), så ville uansett motormerke gå for en større motor. Bensinforbruksmessig vill det så si være null forskjell pga at motoren går mye lettere i den tunge bilen.

 

Jeg bytter selv til Oldsmobile 455 i min Chevrolet malibu, bilen har fra før en chevy 350. 350en er ikke sterk nok til å dra rundt bakhjulene uten å kutte bremsene bak pga tyngden stasjonsvognen har over bakakselen. (er vell ca 60% av vekten over bakakselen på stasjonsvognen).

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår