Gå til innhold

kjøpt meg ny bil....

Ranger emnet


sleeper

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått meg ny bil.....

kjøpte meg en 89mod GT4..... med cs motor... :-)

noen som kan gi meg litt info om bilen??

noen linker osv???

noen tips til hva jeg kan gjøre med bilen\motoren????

 

 

 

Jeg har også en 86 celica 2.0GT.....

noen som vil kjøpe???? (er mye påkostet!!!!!!)

send mail hvis noen er int.......

 

 

aml15@netcom.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.k1ano.co.uk/index.html

 

http://www.alltrac.net/

 

http://toyotaownersclub.com/

Mye innteresant lesestoff på de sidene

 

Med cs motor? sitter det ikke en 3S-GTE i denne?

Er det en st165 eller st185?

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ingen Carlos-kjøler da? Søren, jeg som kjente håpet vokse i kroppen når jeg kjønte du ville bytte kjøler :)

 

Men, de fleste som bytter kjøler bytter til frontmontert og jeg vet egentlig ikke hva man pleier der, hvor stor plass det er i fronten osv.. gjorde noen kjappe søk:

 

resultat1

 

resultat2

 

Mulig at Yahoo-gruppen også har noen diskusjoner på dette men jeg søkte bare på alltrac.net siden det er flest ST165 eiere der. Det ser ut til at ganske mange har gjort dette med sine biler, men det eksisterer ingen ferdige kit, det billigste er om du finner en stor cossie, saab eller andre store kjølere og monterer denne i fronten med en passende mengde silikonslanger osv..

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal lage en del hull i panseret på den nå så jeg vil helst ha en org carlos kjøler på den.....

var på funnmark og spurte på pris på en ny en i dag...kostet bare 13500!!!!:mad: :mad: :mad: :mad:

så jeg må få meg en brukt en!! si ifra hvis du vet om noen da!!

blir mye spm her nå...

 

har målt trykket i dag.... den lader 0.9 på 1 og 2 gir og øker til 1 kg på 3.... er dette normalt med 3tomm eksos??

og trykket synker til 0.7 når jeg har over 5500 rpm. er dette normalt??

hvor mye kan g skru opp trykket til uten at motoren tar skade av det???

 

har også en misstanke om at pumpa til kjølevannet på kjøleren ikke fungerer....hvordan får jeg sjekket dette???

 

noen tips til hordan jeg kan få 300hk???( det er målet mitt)

 

(den skal være chipet, 3 toms eksos, filter nå) hvor mye trur du det gir???

 

Masse spørsmål her..... men jeg trenger litt info her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg ser en carlos-kjøler kommer jeg nok ikke dessverre til å gi deg beskjed om det for den skal jeg ha selv :)

 

men, lader du 1kg synes jeg ikke du skal lade mer enn det om du vil holde det pålitelig. Med ny motorstyring kan du få høyere trykk til å fungere men med orginal ECU er det risky. At trykker synker til 0.7 ved ca 5000 er ganske normalt ja og skyldes stort sett for trang eksos-del av turboen.

 

Ellers, vet ikke helt hvordan du kan sjekke om pumpen til IC går men om du mistenker at den ikke gjør det så for all del ikke kjør høyt trykk over særlig lang tid for du har i praksis ingen intercooler da. Om jeg husker rett går ikke den pumpen med mindre det er positivt trykk i manifolden så det er litt vanskelig å sjekke, men det er mange som kobler denne slik at pumpen går konstant, kanskje det er en god ide? Ellers, orginalt skal ECU gi en feilkode om pumpen ikke går men det er mulig at dette ble omgått når motoren ble byttet.

 

Se på denne artikkelen på ts-ogn.no og se om den beskriver greit nok hvordan sjekke for feilkoder på din bil; er litt usikker på hvordan din diagnosekontakt er:

 

http://www.ts-ogn.no/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4&mode=thread&order=0&thold=0

 

Ellers, send meg et ord så sjekker jeg verkstedsboken jeg har, skal stå noen ord der for ST165 også.

 

Til slutt, jeg foretrekker at du spør på ts-ogn for der er det flere andre kunskapsrike personer som kan svare så er det enklere for meg :) Og skal du ha 300hk: ny motorstyring og større turbo.

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du har en oppgradert turbo da? Men når trykker faller over 5000 tyder det på at turboen din ikke er oppgradert, eller at eventuellt kun kompressordelen er oppgradert og da hjelper det ikke mye om kompressoren er oppgradert for 300hk+ om ikke turbinen er det for det er den som hindrer deg mest.

 

Om du har standard turbo tør jeg nesten si at fyren hos turboservice ikke vet hva han snakker om for om du klarer å hente mer enn 300hk med den turboen da blir du sannsynlighvis førstemann i verden som noensinne har klart dette med en orginal CT26-turbo. :)

 

men som sakt, er det orginal eller oppgradert turbo?

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280hk ser ut til å være maks av hva folk presser ut av denne turboen, og den keramiske turboen (eksos-turbinen er laget av keramisk materiale) turboen som står i CS ser ikke ut til å klare noe høyere toppeffekt men om den er keramisk vil den skape trykk tidligere i det minste.

 

Det som kan være verdt å finne ut av er om det er brukt CS-motorens ECU eller om motoren bare er koblet til ledningsnettet som stod i ST165'en tidligere. CS-ECU'en inneholder tilstrekkelig med fuel/ignition-maps til ca 1.1 bar så terskelen er høyere før annen motorstyring er nødvendig.

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur det er brukt det gamle systemet!

men den er jo chipet....vet ikke hva det gjør jeg.

men den lader jo 1kg uten no problem:D

 

men hvis jeg lager nytt grenrør, prepper turboen og maper den om så kan jeg vel nærme meg 300hk???!!??

 

men hvor mye tåler driverket på denne bilen da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at den er "chippet" betyr egentlig lite. Det er positivt om dette er den typen chip som programmeres spesifikt for bilen på dyno (f.eks. UniChip) mens om det er en ferdigprogrammert chip (f.eks. Superchips) så kan du like greit kjøre uten på disse bilene.

 

Med en ny turbo med klippet eksosdel for bedre flow i turbinen(kan ikke gjøres med kjeramisk turbo så har du det må den byttes inn), en god downpipe og en chip som er mappet med bilen din på dynoruller så kan du nok komme opp mot 300hk ja..

 

..og drivverket tåler juling så det trenger du egentlig ikke tenke på, det er vel bare clutchen som kan svikte der og den må du trolig bytte etter en stund med 300hk. Det hender at folk ødelegger noe men det er ytterst sjeldent selv på verdensbasis, og disse har stort sett opp mot eller mer enn 500hk i bilen.

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår