VW-HS Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 lurer på om noen har peiling på regler for toll og moms på brukte felger når jeg kjøper fra tyskland? og noen som har prøvd å kjøpe felger på ebay.de? er mye som går billig, men vet ikke hvor mye frakt toll å moms kommer på.. Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r0ver2 Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 momsen er 25% av kjøpesummen, ikke noe toll, men du har som regel ett gebyr for betalingen av momsen, som utgjør en hundrelapp eller to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanzini Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Jeg kjøpte felger fra e-bay og fikk dem sendt "poste restante" til sverige. Da slipper du moms og toll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 men hvis de blir sendt som gave så slipper du det vel? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Gaver kan ikke ha en verdi over 1000NOK, da blir de momset uansett. Søk litt på forumet, dette er vel den fjerde tråden om moms/toll de siste dagene. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 har ikke tid å drive å søke rundt etter slikt når auksjonen snart er ferdig:p men takk for hjelpen:) men hermanzini: hva betalte du i frakt da? og hvordan ordna du det? Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 har ikke tid å drive å søke rundt etter slikt når auksjonen snart er ferdig:p men takk for hjelpen:) Men vente 5 timer på svar her går an? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 de felgene jeg såg på vart ikke noe av siden det faktisk tok 5 timer før jeg fikk første tilbakemelding da:p Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanzini Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 har ikke tid å drive å søke rundt etter slikt når auksjonen snart er ferdig:p men takk for hjelpen:) men hermanzini: hva betalte du i frakt da? og hvordan ordna du det? Jeg la inn bud og vant, Så spurte jeg hvor mye det kom på totalt inkl. frakt til sverige. Fikk en sum fra selger, overførte så penger til hans konto. En uke senere ringte det en fyr som hadde levert felgene i sverige, de var klare for henting. Dro da og hentet dem og kjørte hjem og monterte de på bilen:D Frakten kostet....husker ikke, men rundt 3-400 kr fra Tyskland. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 koster litt støv av denne jeg.. noen som kan forklare hvor de får felgene levert i sverige? bare oppgir jeg et postkontor de skal sendest til i sverige og så blir de sendt dit å jeg får melding om at de er kommet? eller må jeg kjenne noen som bor der? Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 en måte, er å opprette en postboks på et svensk postkontor. Er ikke verre enn å ringe til postkontoret i en by / tettsted nær norskegrensa, og booke en postboks for et par uker eventuelt.. Ellers kan du sende en pm til top_gun. For dette kan han godt :D Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 forbrukerportalen.no Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg