RuuDpus Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Heisann! Lagde meg en samletråd jeg... slik at jeg slipper å lage så mange forskjellige... Nå har jeg akkurat kobla og kabla ledningene ferdig... Men når jeg var ferdig å skulle starte bilen hadde jeg fått et merkelig problem... med en gang jeg slår av bilen så kommer det en ganske høy pipelyd... og den pipelyden slutter ikke før jeg har tatt ut nøkkelen... Eneste jeg har kobla bak på spilleren er signalkabler og remote... Jeg hadde ikke den blå ledningen med hvit strek på, så jeg kobla den på den helt blåe... Remote et eller annet stod det på den... Hvis det har noen betydning så er det en primera 97mod med pioneer deh-435r spiller... Mvh Espen Ruud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 det piper for du skrur av signalet til forsterkeren, og da går det fortsatt strøm i høytalerene (som blir døvet når du har på cd-spilleren). så dette er normalt. sett en knapp på Remoten så slipper du dette :) (intill du skrur av bilen og ikke knappen, da vild et pipe igjen). jeg ekke noen guru, så noen kan sikkert fiffe opp det jeg skrev.. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 fordi jeg skrur av signalet til forsterkeren? jeg har jo ikke kobla til forsterkeren ennå:P men da må jeg skru av remoten hver gang? det er jo litt lett å glemme da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Her har jeg laga et jordingspunkt... er rett bak seteryggene? vet dere om det ideheletatt går negativ strøm i der jeg har skrapa bort lakken og laga jordingspunkt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 vil nok tro at det går å jorde der ja! Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Her har jeg laga et jordingspunkt... er rett bak seteryggene? vet dere om det ideheletatt går negativ strøm i der jeg har skrapa bort lakken og laga jordingspunkt? Om det er god jord eller ikke, evt. ikke jord, må du måle deg frem til. Du trenger bare et multimeter/voltmeter og pluss-ledningen. Er ganske sikker på at jordingspunktet ditt er bra. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Greia er at jeg ikke har noe voltmeter/multimeter;) hehe... men om jeg kobler opp, og det viser seg at det ikke er jord der... vil det kunne ødelegge forsterkeren? den jeg er redd for;) min kjære FJL-811d ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classxXx Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Jeg hadde samme problemet, sjekk om signal kabelen står ordentlig i forsterkeren, om det er brudd på den får du den pipe lyden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 jeg har bare kobla kabler... signalkablene ligger å slenger i bagasjen bare.... skal ned å sette på plass forsterkere etter jeg får svar på mitt spørsmål angående hva som skjer om det ikke er negativ strøm i jordingspunktet;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Det jordings punktet der fungerer helt utmerket. vis nissan da ikke har sausa inn den forige primera moddelen bedre med lakk og drit.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 det funka bra med det jordingspunktet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 det funker nok bra ja, men må ha deg multimeter når du har bilstereo, 89,- på biltema, funker fett:) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg