Gå til innhold

Golf gti 16v 88.mod

Ranger emnet


jcb_b

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer en rar skurre/ pipe-aktig ( ikke så lett å forklare) fra midtkonsollen ved aksellerasjon. Går over når jeg cruiser på 2000rpm, i 2.gir og oppover. Jeg synes også at bilen rister sykt mye når jeg løser den i første gir. Akkurat som om hele bilen vibrerer. Kan dette være pga effektanlegget? Synes liksom det er i meste laget. Voldsom lyd! Jeg synes lyden er kul, men ved løsing i første gir bråker det veldig. Bilen går ellers som en klokke. Starter lett og går jevnt. Giret er også bra, sett bort fra at 3. gir kan lage litt lyd ( av og til) ved skifting, dette skjer kun ved skifting fra 2.-3-, ikke fra 4.-3. Koblingspedalen tar ca midt på treet. Håndbrekket er ødelagt, men selve håndbrekk systemet fungerer. Det er minimalt med rust, og så og si ingen utvendige skader på bilen. Er fornøyd med bilen, men kommer til å fikse en del småting i sommer. Kjøpte nettop Haynes gjør det selv håndbok, den er veldig detaljert og oversiktlig. Kommer nok til å lære en del om golf.

Kanskje jeg med tiden klarer å bytte toppakning og registerreim selv.

 

Noen forslag til problemløsing?

´88 Golf GTI 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en rar skurre/ pipe-aktig ( ikke så lett å forklare) fra midtkonsollen ved aksellerasjon. Går over når jeg cruiser på 2000rpm, i 2.gir og oppover. Jeg synes også at bilen rister sykt mye når jeg løser den i første gir. Akkurat som om hele bilen vibrerer. Kan dette være pga effektanlegget? Synes liksom det er i meste laget. Voldsom lyd! Jeg synes lyden er kul, men ved løsing i første gir bråker det veldig. Bilen går ellers som en klokke. Starter lett og går jevnt. Giret er også bra, sett bort fra at 3. gir kan lage litt lyd ( av og til) ved skifting, dette skjer kun ved skifting fra 2.-3-, ikke fra 4.-3. Koblingspedalen tar ca midt på treet. Håndbrekket er ødelagt, men selve håndbrekk systemet fungerer. Det er minimalt med rust, og så og si ingen utvendige skader på bilen. Er fornøyd med bilen, men kommer til å fikse en del småting i sommer. Kjøpte nettop Haynes gjør det selv håndbok, den er veldig detaljert og oversiktlig. Kommer nok til å lære en del om golf.

Kanskje jeg med tiden klarer å bytte toppakning og registerreim selv.

 

Noen forslag til problemløsing?

 

det med giret skjer når du girar fort tenkar eg? Utfør girskiftet eit sekund seinare du så sleppe du nok å høyre den lyden.

Rister den like mykje om du brukar gass når du tek laust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gamle bilen til en kamerat av meg det der. Han har vært her på forumet før ja. Kjører Audi 80 20E nå. Har vært med å gjort litt på denne golfen. Er lagt ned noen timer i den. Ta godt vare på den! Det vet jeg forrige eiger vil...han savner litt bilen:)

81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT

93'mod vw passat 35i stv RATLOOK

90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil

99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være slitt clutch eller slitte motorfester. Jeg har Haynes gjør det selv bok, problemet er at den er på svensk. Jeg vet ikke hva clutch ( kobling) betyr på svensk. Heter det "tryckplatta"? damndamn Er jo ikke anvist hvor clutchen befinner seg. Noen som kan forklare meg hvor jeg finner den?

Og er det noen som vet hvor mye det evt koster å få satt i nye motorfester?

Er vel ikke akkurat noe man gjør selv.

:thanks

 

Så du kjenner en som har hatt bilen altså. Artig! :) Jeg skal ta kjempe godt vare på den. Jeg har tenkt å bruke sommeren/ høsten på å sette den i topp stand. Byttet oljefilter idag. Bytter luftfilter og bensinfilter på tirsdag eller onsdag. Selv om bilen er i bra stand, er den ikke helt tipp topp. Jeg begynner å bli glad i bilen hehe

:)

´88 Golf GTI 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår