Brille2k Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Bare bla igjennom boka det er massevis av gode bilder der så skal ikke være noe problem for deg å finne bilde kjapt Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcb_b Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Mekonomen har clutchsett til 2426,- + utløserlager 112,-. Grei pris? http://www.mekonomen.no/katalog.asp?kidck=641810576&butik=6045-000&sprak=N Siter ´88 Golf GTI 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Mekonomen har clutchsett til 2426,- + utløserlager 112,-. Grei pris?http://www.mekonomen.no/katalog.asp?kidck=641810576&butik=6045-000&sprak=N når du cruisar i ca 80km/t i 5. gir, trykk inn kløtsjen og rus opp motoren til ca 5000rpm også slepp kløtsjen rett ut. Slurar den da er den slitt, visst den rykkar til har eg vanskeligheter for å tru den er slitt.....Eller løys den i tredje gir.. sjekk http://www.krogslund.no for billige delar til bilen der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcb_b Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Takk for hjelpen :) Jeg gjorde som du sa. Kommer ingen ulyd. Clutchen kjennes også fin ut. Vet ikke om den er selvregulerende. Den tar ganske langt inne. Jeg har på følelsen at det er motorfestene :( Håper ikke det koster skjorta. Siter ´88 Golf GTI 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcb_b Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Jeg fikke nettop en kamerat til å hjelpe meg med å se på motoren. Det viser seg at når jeg setter bilen i 1. gir, holder foten på bremsen og løser den ut, så hopper motoren oppover. Er nok motorfeste som er gåent. Ca pris for skifte av motorfeste? Inkl. montering? Og er det skadelig å kjøre med slike slitte fester? Siter ´88 Golf GTI 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Jeg fikke nettop en kamerat til å hjelpe meg med å se på motoren. Det viser seg at når jeg setter bilen i 1. gir, holder foten på bremsen og løser den ut, så hopper motoren oppover. Er nok motorfeste som er gåent. Ca pris for skifte av motorfeste? Inkl. montering? Og er det skadelig å kjøre med slike slitte fester? hvis motoren rister kan den ta skade...har hørt at det kan bli ubalanse inni den.motorferste kjøper du selv og bytter.er ikke store saken =) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 når du cruisar i ca 80km/t i 5. gir, trykk inn kløtsjen og rus opp motoren til ca 5000rpm også slepp kløtsjen rett ut. Slurar den da er den slitt, visst den rykkar til har eg vanskeligheter for å tru den er slitt.....Eller løys den i tredje gir.. sjekk http://www.krogslund.no for billige delar til bilen der... Du kan jo ha slitt clutch selv om den ikke slurer.. Er bare å justere det, så får du den til ikke å slure. Men du tar gjerne livet av svinghjulet til slutt.. Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 gløymd å sei det, strøken bil. motorfesta kostar litt til dinna motoren der, men du skiftar dei sjølv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcb_b Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Takker! Har du noen råd for hvordan jeg bør gå frem, når jeg bytter motorfester? Hvor begynner jeg? Jeg skal nok få det til hvis jeg får litt veiledning. Siter ´88 Golf GTI 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Du må skru ut bolten som er festet til motoren først, etterpå løser du boltene som holder festet til ramma. Så tar du en jekk under bunnpanna og jekker motoren opp til du får ut festet, og inn med nytt feste. Sett i skruene og slipp ned motoren på festet, stram til skruene. Så er det bare å :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcb_b Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Er det ikke vanskelig å løse de bakre festene? Ikke så lett å komme til. Hva må jeg skru løs før jeg skrur løs motorfestene? Siter ´88 Golf GTI 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Er det ikke vanskelig å løse de bakre festene? Ikke så lett å komme til. Hva må jeg skru løs før jeg skrur løs motorfestene? Bolten som holder motor til festet vel :assman Ta en skralle og mange forlengere så kommer du greit til skjønner du ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcb_b Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hehe. Ok, men jeg er redd for å jekke opp motoren uten å være siker på at ikke noe blir hengende igjen . Er det bare å løse skruene og jekke i vei? Hvor mange cm jekker jeg den opp? Takker for hjelpen! Siter ´88 Golf GTI 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hehe. Ok, men jeg er redd for å jekke opp motoren uten å være siker på at ikke noe blir hengende igjen . Er det bare å løse skruene og jekke i vei? Hvor mange cm jekker jeg den opp?Takker for hjelpen! du jekkar opp til du ser at du klarer å bytte festa utan større problem, alternatviet er å henge ei talje i taket og løfte motoren litt opp med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg