Gå til innhold

Sammenlikning av BMW M3 og Porsche 911

Ranger emnet


audigaudi

Raskest/best på bane?  

9 stemmer

  1. 1. Raskest/best på bane?

    • BMW M3 (2003 mod)
      4
    • Porsche 911 (996) 2003 mod
      5


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest siste Autofil ble jeg tildels skuffet over 'objektive' journalister. Husker ikke ordrett hva som ble skrevet, men det lød noe slikt '911 ville ikke hatt kjangs mot en M3 på bane. Ja, kanskje til og med Ferrari 360 Modena ville fått noe å bryne seg på. Det kunne vært morsomt å gjort en sammenlikning en gang....' Eller noe liknende.

 

Ikke at jeg er motstander av M3, men det får finnes grenser for hvor mye en journalist får lov til å skryte av et produkt. Jeg forstår at både Tommy Rustad og tydeligvis journalisten var overbevist, men likevel... Mulig at journalisten håpet å få en M3 i gave etter artikkelen?

 

Uansett har jeg tidligere lest en sammenlikning av flere biler i EVO (utgave May 2003). Syntes derfor det var morsomt at rundetidene ble som følger

 

MITSUBISHI EVO VIII 1.22.85

Porsche Carerra 911 1.23.30

Ferrari 575 1.24.55

BMW M3 1.26.85

Porsche Cayenne Turbo 1.26.85

 

for ordens skyld foregikk kjøringen på Bedford Autodrome

 

Hvis denne journalisten tilfeldigvis skulle lese dette innlegget håper jeg han spiser hatten sin. Trossalt, sportsbil er og blir sportsbil. Selv om BMW har gjort en fabelaktig jobb med M3'n bør journalister fortsatt holde sine subjektive meninger til side (eller være helt subjektive fra starten av). Uansett hvor gode familiekrusere som lages skiller det heldigvis enda noen sekunder til de RIKTIGE sportstbilene.

 

Åpen for andre kommentarer.

Jeg sammenlikner med vanlig 911 Carerra (996)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist at Autofil ikke har lagt seg på en litt mer seriøs linje, men alle har jo rett til å ha en mening.

 

I følge Sport Auto er 911 Carerra (2wd, 3.6L, 320hk) litt bedre i det meste - akser litt fortere, bremser litt hardere, svinger litt bedre. De gikk hhv 8.22s og 8.17s på Ringen, på lile Hockenheim 1.17,6s og 1.17,1s.

 

Om det er en M3 CSL det er snakk om (leser ikke Autofil) så skal nok 911'en streve - men lille snille Carerra har jo noen veldig sinte storebrødre som går vesentlig fortere da... nye GT3 fikk 59 av 60 poeng i Sport Auto nylig, de skrev at bilen var så rask og lettkjørt nå at de vanskelig kunne se hvordan den kunne bli mye bedre.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår