Gå til innhold

forsikring

Ranger emnet


starfriend

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha funnet meg en Golf III vr6 jeg hadde ganske lyst på gikk jeg i banken og spurte om lån, yay, alt i orden! :)

endelig skulle jeg få kjøpe 'drømmebilen'

men neida,

billigste forskringen jeg fant var hos gjensidige som var 21000,- i året, greit at jeg jobber, men det er for mye når jeg skal betale lån også

Jeg spurte lokalbanken om forsikring, de ville ikke gi fordi jeg var under 25, gjensidige skulle som sagt ha 21000 og if skulle ha enda mere... så jeg lurte om det var noen dere visste om? og evt. ca pris? eller om det er noen workarounds for å få ned den helvettes prisen ;)

takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjøp en annen bil enn 'drømmebilen' som du ikke trenger å betale nesten 2000/mnd i forsikring på.

2. Vent et par år med å kjøpe 'drømmebilen' til du har opparbeidet deg bonus.

3. Finn et annet selskap - det er mange å velge mellom.

4. Bli over 30 år gammel - det hjelper det også.

5. Velg en bilmodell som ikke figurerer så sterkt på skade/tyveristatistikken. Golf er vel en av de bilene som ikke er så rimelige å forsikre, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Etter å ha funnet meg en Golf III vr6 jeg hadde ganske lyst på gikk jeg i banken og spurte om lån, yay, alt i orden! :)

endelig skulle jeg få kjøpe 'drømmebilen'

men neida,

billigste forskringen jeg fant var hos gjensidige som var 21000,- i året, greit at jeg jobber, men det er for mye når jeg skal betale lån også

Jeg spurte lokalbanken om forsikring, de ville ikke gi fordi jeg var under 25, gjensidige skulle som sagt ha 21000 og if skulle ha enda mere... så jeg lurte om det var noen dere visste om? og evt. ca pris? eller om det er noen workarounds for å få ned den helvettes prisen ;)

takker på forhånd

Et lite tips kan være å velge kasko-fritt lån:) Da slipper du å ha kasko-forsikring for å få lån. Da kan du heller ha del-kasko som blir litt billigere enn kasko...:) Elcon tror jeg har kasko-fritt billån. Vet ikke hvordan det er med renter osv. på kasko-fritt lån, men det er sikkert ikke store forskjellen:)

VW Golf Mk3 1.8GL 94mod

Opel Omega 2.0i LS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du låner hele kjøpe summen må du ha kasko såvidt jeg vet. Eller tar jeg feil??

 

Hår du prøvd og gå opp i egen andel hos gjensidige?? Er ikke noe vits og ha 3000 kr i egenandel. Jeg fant ut at 8000 er passe i egen andel, fordi koster skaden mindre enn det så er forsikringa bort kasta. Det fortutsetter dog at du har en spare konto med litt penger på hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Etter å ha funnet meg en Golf III vr6

 

billigste forskringen jeg fant var hos gjensidige som var 21000,- i året,

Grunnen til VR6 er så dyr å forsikre, er at andre forsikringstakere som har hatt VR6, hyppig har hatt skader på bilen og har påført andre skade.

 

Finn deg en annen bil som går like bra, men har bedre historikk hos forsikringsselskapene.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår