Gå til innhold

M47 kasse på B21ET

Ranger emnet


Hayabuza

Anbefalte innlegg

Det er ikke drevene som er underdimensjonert, og det er ikke de som går til helvette pga kraften heller. Det er temperaturen som dreper boksen, spesielt om en kjører sidelengs og oljen skvetter til siden så den ikke får kjøling, dette dreper dem.

 

Ryktes at siste generasjon av M47 tåler 300 hk (90- mod).

Ett lite tips.. 5w-40 motorolje og PowerUP oil additive (http://www.powerup.se)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det med at det ikke går å gire fort! :P Synkroniseringsringene henger ikke helt med, kommer alltid litt skraping ved rånegiring. Men behandle den helt greit, så lever den lenge. :) Skal bytte kasse etter hvert LMS, så du kan ta det helt med ro.

 

 

ja, det er bra, jeg var skilkkelig bekymra der for hvordan dette kunna ha endt! ;)

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pussig at jeg har renset tredjegir på 3 stk ved pådrag rett frem da...

 

all olja la seg vel bakerst da vettu, hehe :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var ikke lett å tyde det der nei.

 

LMS: Hvis du sponser meg med 5000,- så bytter jeg kasse med en gang.

 

 

da må du stille deg i kø, for først skal jeg sponse meg selv med nye felger, front bytte, hel lakkering, autronic sm4, turbo, råder, stempler, getrag kasse +++

 

så mdet er vel dogt mulig deter lettere og sende brev til julenissen og håpe på det beste..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må du stille deg i kø, for først skal jeg sponse meg selv med nye felger, front bytte, hel lakkering, autronic sm4, turbo, råder, stempler, getrag kasse +++

 

så mdet er vel dogt mulig deter lettere og sende brev til julenissen og håpe på det beste..

 

Stiller meg i kø jeg, som 1. mann. Når du har fått det du skal ha, så regner jeg med at du overfører 5000,-! Nok av vitner på forumet nå! Hehe!

 

Må få litt fart i prosjekttråden din da... Nok OT!

 

Jeg skal i hvert fall prøve å kjøre b21et med m47 først, har vel en m45 liggende på lur snart. Så hvis det går til helvete, så får jeg taue den tilbake og kaste ut den kassen. Inn med m45 til jeg får råd til getrag, men tror kanskje m45 skal holde 200hk+ som jeg har planer om. Kan jo faktisk hende m47-en holder ut også.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, men tror kanskje m45 skal holde 200hk+ som jeg har planer om. Kan jo faktisk hende m47-en holder ut også.

Å si hva en kasse tåler med tall, blir veldig vanskelig.

Å si at den tåler HK, blir iallefall litt feil, mener jeg.

 

Det er jo Nm som tar kassen.

Når du får fres = 0, vil du få all kraften på hele drivlinjen, helt til svakeste leddet gir seg.

Om du har en 150nm motor, men du har mer friksjon mot underlag og mer friksjon på clutch/lameller, vil enten motoren daue eller giren gi seg.

 

Om du har 2000nm, vil du ha 2000nm der.

 

Derimot, om FRES != 0, som vil si du spinner enten på underlag eller på clutch/lameller, vil du ikke få all kraften forplantet i drivlinjen på samme måte.

 

Når / OM du har sterk nok clutch, brede nok dekk, tørr asfalt, etc. kan du sikkert knekke en m47 med 100hk og 200nm.

 

Det spørs på mange faktorer, men jeg tror ikke du kommer til å knekke noen kasser med kjørestilen din, Øyvind :P

 

ja, jeg vet jeg gjentok meg selv nå, men jeg bare vil påpeke at man har variabler i slike "regnestykker", så å si at en kasse tåler så og så mye, uten å ha en konstant på øvrige drivlinjen og underlag, blir litt misvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår