Gå til innhold

M47 kasse på B21ET

Ranger emnet


Hayabuza

Anbefalte innlegg

dem ryker jo med litt aktiv kjøring på b230a motor dem da

 

Har du erfaring med det? Min er blitt sladdet, burnet og skrapt i hjel med b230a, men den lever i sitt beste velgående fortsatt. Jeg skal kjøre den på b21et, før jeg får meg Getrag! Så hvis du kjører som en kjerring, kanskje den ryker! ;)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk sier så mye rart om at M47 kassen er så dårlig. Har selv brukt M47 på et par turbomotorer uten problemer. Tror det har mye med standen på girkassen FØR man setter det på en turbomotor.

 

Dessuten. korrekt bruk av en girkasse er jo tross alt clutch inn. skift gir. clutch ut. Er ingen/(få?) biler som er bygd så overdimensjonert som eldre volvo. men de er fortsatt ikke bygd for at man skal børne seg gjennom 1. 2. og 3.

 

Av egen erfaring vil jeg påstå at M46 kassen er mye dårligere enn M47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til.. de gamle M45/46/47 er jo overhodet ikke laget for å gire raskt... får ikke skikkelig inngrep på kort tid og da går det til helvette med utålmodig råner bak spakene..

 

Behandler man den NORMALT.. så holder de myye..

 

 

definer normalt a ;)

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk folkens:

jo bredere dekk dere har, har dere diffbrems/sperre, forsterket clutch, o.l., skal det mindre til for å "knekke" kassen.

 

Om man har 1-hjulsdrift og trillebårhjul, tåler jo kassen mer herjing, enn om man har 355 bakhjul og diffbrems, samt en superclutch.

 

ja, litt over/underdrivelse nå, men det var bare for å vise det med litt mer kontraster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det med at det ikke går å gire fort! :P Synkroniseringsringene henger ikke helt med, kommer alltid litt skraping ved rånegiring. Men behandle den helt greit, så lever den lenge. :) Skal bytte kasse etter hvert LMS, så du kan ta det helt med ro.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår