btl Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Hei Har en kamerat som har en 520 og den er utrolig lat. Jeg trodde han kjørte pent, men samtidig så dro han den så jævlig langt ut på turtall. Sannheten var at bilen ikke gitt bedre. Den drar liksom ikke seg selv. Det finnes ikke dreiemoment i den i det hele tatt. Nå vet jeg ikke hvordan det står til med luftfilter og bensinfilter, men er det noe som pleier å være feil på de bilene? Den er litt tungstartet også, men når den først starter, går den veldig pent. Må trå godt på gassen for at det skal bli liv i den:> mvh Bjørn Tore Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 hmm 520`n er ikke så sprek da. 2 liter på 150hk? en bil på 1.7tonn trenger litt moment for å komme i fart. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 24v pleier da ikke være sååå dau? 12v derimot... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 dette er 12v. Den er fryktelig dau. Den er latere enn de lateste konebilene. Det bare må være noe som er feil med den. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Bytt alle standard slitedeler førs, plugger, luftfilter, bensinfilter og olje. Kan kanskje lønne seh å helle en flaske "STP full systemcleaner" i bensinen. (etter å ha byttet bensinfilter!) Ta også en "system-reset": Ta av både pluss og minus kabler. Sett disse kablene mot hverandre. Ikke farlig batteriet er frakoblet så du får ingen kortsluttning, du bare tømmer ut minnet til alle ROM brikker i bilen. -Går den fortsatt dårlig ta en titt på LMM og lambda, rens gjerne lambdaen i bensin, sjekk også etter lekkasjer som kan føre til falsk luft. (ta startgass testen) -Går den fortsatt dårlig er det nå på tide å ta den til et verksted og lese ut feilkoder. Finner dem ikke noe så har du vel egentlig bare 2 ting igjen, toppakning som er gåen. Eller slitte stempelringer. Ergo lav komp som igjen fører til at den går råttent på lavt turtall, vanskelig å starte osv. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 520i 12v er ikke akkurat kjent for å gå bra da... så er nok ikke sikkert at den skal gå så mye bedre. er vel bare 129hk i 12v. det er ikke akkurat mest på 1,4 tonn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teck Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 129hk og 1425kg er itte akkurat noe heldig situasjon nei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 eh hva er poenget med en sånn reset a? det har jeg ikke prøvd på min "late" tds Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arimanni Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Hiv på eit B25 spjelhus, chip, grenrør og effektanlegg. Så blir det nok litt meir liv i leiren ja. Noko anna du kan gjere, er å montere turbo på den. Kan lade 0,4 kg uten å bytte noko av innmaten i motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 M20 toppene er ikke egnet for turbo! Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Philip520 Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Det samme har skjedd på min nå. Har sjekka feilkoder og alt. Sjekk lambasonden og luftmengde måleren, og bytt plugger. Det var luftmengde måleren som var gåen på min. Siter - 1989 BMW 520 - 1986 Audi 100 2.3 - 1982 Datzun Bluebird 1.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Spørs hvor mye jobb man gidder å putte i det. Lese feilkoder og bytte defekte elektonikkduppeditter gjør som regel underverker. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Sjekk spenningsregulatoren! Brodern hadde en e34 520i for noen år siden, og den gikk helt greit. Han solgte den videre til en jobbkollega som byttet ut spenningsregulatoren fordi han mente den var dårlig... Bilen gikk mye bedre etter dette enn den gjorde mens brodern eide den! Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gitarsan Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Jeg gjorde innkjøp an en 520i for kun en uke siden. jeg syns ikke den er lat i det hele tatt. Men man må jo også tenke på at sekseren har mye å flytte på... 1470kg tror jeg. ihvertfall noe rundt der... Siter "The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramtho Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Ekstrem ytelse var vel ikke akkurat det dem tenkte på når de lagde den bilen. Var vel ment som en cruiser med hester nok til en og annen forbikjøring.:smilbmw :naaaws Siter Fader Kubikk Du som er i blokka Gi oss idag vårt daglige dreimoment Forlat oss våre fartsovertredelser, som vi forlater forelegget. Led oss ikke inn i kontroller, men fri oss fra sykklister For veien er din hestekreftene, og friheten i all evighet Amen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.