haoarox Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Jeg har ikke gjort en skit, alt er originalt. Har kjørt med disse 17" jeg har allerede en sesong. Fungerer topp. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Har hatt en diverse fjærer på 145'en min. Først var det orignal fjærer , krenga no hel vanvittig, myk so,m bare det. Deretter ble de senke sett, og koni justerbart, ble MYE bedre å kjøre, men var fortsatt høy. Så bli det montert opel fjærer, senka som et helv.... (12-13cm)men ble forferdelig å kjøre, spora å styra helt vanvittig. Nå kjører jeg med ford sierra fjærer framme, og senkesett bake. er akkurat passe høyde, og er relativt stiv, og "kjørekomforten" er den samme som med senkesett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Jeg har ikke gjort en skit, alt er originalt. Har kjørt med disse 17" jeg har allerede en sesong. Fungerer topp. Det enste jeg vil mene du kan gjøre, er å kjøpe et senkesett, og montere det og se hvordan det blir.. Er litt vanskelig å si noe om hvordan det blir.. Ut i fra det jeg har sett, så har det variert ganske mye.. fra perfekt til jævlig.. Så jeg hadde kjøpt et, og montert.. Mvh. Fredrik Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 ikke senk uten: * gode dempere * hjulstilling ellers, om det er krenging du vil hindre, er det teit å senke helt til kina, for å få den stivere i sving.. du kan jo faktisk stive av med stabstag?? :P da beholder du "komforten". ps.ja, jeg er enig i at originale fjærer og dempere ikke er idèellt oppsett. idèelle understell for ola nordmann: * senkefjærer * gode dempere * polyurethaneforinger * grovere stabstag * gode dekk og etter du har for mye peng: * omp hjulhustårnstag * gt-stag * stag bærebru etc. *just panhardstag? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Alt det du nevnte nederst der er selvlagingsvare ;) Men ikke ha det groveste stagstaget bak, deter ikke suksess for bra veigrep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Så da kjøper jeg dempere rundt hele, tenkte på monroe reflex, og senke sett.... så etter hvert når penga kommer til så kan jeg kjøpe å monter krengestag ? i motorrommet da eller? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Groveste stag foran med fjærbenstag, nylonforinger under og 19mm kregningsstag bak.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 ikke senk uten:* gode dempere * hjulstilling ellers, om det er krenging du vil hindre, er det teit å senke helt til kina, for å få den stivere i sving.. du kan jo faktisk stive av med stabstag?? :P da beholder du "komforten". ps.ja, jeg er enig i at originale fjærer og dempere ikke er idèellt oppsett. idèelle understell for ola nordmann: * senkefjærer * gode dempere * polyurethaneforinger * grovere stabstag * gode dekk og etter du har for mye peng: * omp hjulhustårnstag * gt-stag * stag bærebru etc. *just panhardstag? Er ikke SAM staget bedre og tøffere en det omp staget da ? :/ Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Er ikke SAM staget bedre og tøffere en det omp staget da ? :/ Den vanlige billist merker ikke forskjellen, skal jeg love deg :P OMP skaffer også ALU stag, mener jeg.. men, ja, OMP stålstag er 900kr elns. SAM stag er litt mer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Den vanlige billist merker ikke forskjellen, skal jeg love deg :POMP skaffer også ALU stag, mener jeg.. men, ja, OMP stålstag er 900kr elns. SAM stag er litt mer. Jeg må ha SAM staget, pga "GLT-innsuget" :P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Så da bare fikser jeg den ene gåene dempern bak, å kjøper stabstag istedet? Og hva menes med hjulstilling?:p er ikke en inngått mekaniker ennå jeg se:p Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Så da bare fikser jeg den ene gåene dempern bak, å kjøper stabstag istedet?Og hva menes med hjulstilling?:p er ikke en inngått mekaniker ennå jeg se:p uten hjulstilling vil bilen din spise dekk og spore som fan.. :P det er rett og slett stilling av vinklene på hjulene fremme.. (Camber og Toe-in). Caster stillt på bærekuler. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Kjørte med feil hjulstilling, dekkene så bra ut når bilen sto med hjulene rett fram, helårsdekk eller piggfri vinterdekk, de sto på om sommeren hvertfall.. Så når snøen kom forsvant alt veigrep, viste seg at det ikkje fantes mønster på innsiden av begge framdekkene.. Siste gang eg utsetter hjulstillingen, for lett å glemme.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 Kjørte med feil hjulstilling, dekkene så bra ut når bilen sto med hjulene rett fram, helårsdekk eller piggfri vinterdekk, de sto på om sommeren hvertfall.. Så når snøen kom forsvant alt veigrep, viste seg at det ikkje fantes mønster på innsiden av begge framdekkene.. Siste gang eg utsetter hjulstillingen, for lett å glemme.. ja, man kan spare seg fant. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 er dette senkesettet med dempere... må bare spørre... i så fall er det olje eller gass dempere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.