Gå til innhold

Låst Bilbelte snelle

Ranger emnet


SBaL

Anbefalte innlegg

Har vært på skolen og henta et nytt og "friskere" bilbelte til 240 enn det som sitter i min egen bil.

Men, nå har den snella låst seg.

Altså, den lar belte rulle inn, men slipper ikke ut.

Og, jeg trenger å få den ut før montering.

Noen som vet hva og hvorfor?

Hva som kan gjøres for å få orden på detta?

 

Selv innbiller jeg meg at den har gått for langt inn, og vil ikke slippe mer ut.

Motsatt av hvordan mange andre er.

At når de har vært helt ute, så slipper de ikke ut mer, selv om du slipper inn litt, før den er tilbake til normal "ikke-i-bruk" stilling.

Men det er bare en teori da.

Takk for svar.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den må stå i en viss stilling.. måtte d når jeg satte i selene baki min gamle..

Og når du sier stilling, tenker du da sånn den står når den er fastmontert?

Altså vertikal?

Er litt smånervøs for at jeg bare må kaste skiten.

 

Hehe.

Ikke at det er noe problem egentlig, bare hente en "ny" en på skolen.

Bare at denne var den peneste. Tydligvis bytta for ikke ALT for lenge siden.

 

Edit: Teori utrprøvd. Og problem løst.

Takk for hjelpen.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må stå i nøyaktig en spesiell vinkel for å både gi ut og dra inn beltet. Funker nok hvis du skrur det sammen, skal du se! ;) kjekt å ha litt belte ute for montering da.. Er bare å prøve! Skjer noe etterhvert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du åpner snella så ser du at det er et lodd og ei låseskive inni der.. Med andre ord, må den ligge helt vannrett for at den skal slippe ut beltet.. Grunnen er at hvis man bremser brått/havner på taket, skal ikke selene slippe ut.. Og det er en fordel. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår