Apoc_ Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Har nå gått en stund og hevdet at Volvo 760 er automobil perfeksjon, uten at der har forandret verden på noe vis. Men satt for en stund siden og bladde i en historie bok, da jeg kom over dette: (Hvis bildet er lite, klikk for større) Volvo 760 ble alså skrevet inn i historiebøkene da den kom! Det er det faen meg ikke alle biler som blir :D Og 220 000 laken i 1982 var mye penger det! Denne artikkelen fryder mitt sinn hver eneste dag. Derfor følte jeg at det var på sin plass og dele denne gleden med andre 700-entusiaster. Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 intresangt :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikj Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Ikke værst.. Bestefaren til dama mi har en Volvo 780 Bertone.. Helt strøken og orginal.. Siter 2000 VW Passat TDi 4-motion 2001 Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 Hva slags historiebok er det der? Jeg husker jeg så en 760 for første gang - det er nokså nøyaktig 24 år siden. Jeg var liten, men hadde en viss peiling på de forskjellige bilene og særlig Volvo. En ny Volvo-modell var en sjeldenhet, og det var kanskje noe av det mest "historiske" med den... Men formen vakte faktisk en viss oppsikt. At en ny modellserie ble introdusert med en dyr toppmodell, antas å ha vært et forsøk på å skyve Volvo litt lengre opp i markedet. 220000 var mye i 1982, men forgjengeren 264 kostet 212000 høsten 1981. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apoc_ Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Fant det i en bok som heter "Det hendte" kom ut en bok hvert år en stund. Vi har vel rundt 10 av dem hjemme. Men 220 000kr var vel bare en grunnpris. Vet nå om de som betalte drøye 250 000kr for en fabrikk ny 760 i 1982. Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Må vel være lov til å legge til at bilen også har historisk "kvasse" kanter. Burde nesten stått fareskilt på disse bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Men 220 000kr var vel bare en grunnpris. Vet nå om de som betalte drøye 250 000kr for en fabrikk ny 760 i 1982. Her bør det også tas i betraktning at i den perioden (mye av 70- og 80-tallet) økte prisene mye fra år til år, og det var sikkert også prisøkninger med måneders mellomrom. Når man hadde kommet til høsten 1982, var grunnprisen på en 760GLE allerede oppe i drøyt 240.000. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Må vel være lov til å legge til at bilen også har historisk "kvasse" kanter.Burde nesten stått fareskilt på disse bilene. haha:win Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 bilen var dyr men det skulle bli en billig bil og eie, og det ble det jo grunnen til det firkatige karosseriet er jo fordi det skulle bli enkelt og reparere utvendige skader. alle 760'ene fra 1982 hadde v6 motorer og i 84 kom de 4 syl motorne og 740 som da ble den litt billigere versjonen. og 85 ble ''herregårdsvognen'' produsert Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Jeg tror utviklingen av modellutvalget må ha vært omtrent slik: 760GLE fra vinter 82 760GLE TD fra høst 82 (83-modell), evt enda tidligere 760Turbo fra høst 83 (84-modell), evt enda tidligere 740GLE fra vinter 84 740GL og 740Turbo fra høst 84 (85-modell) "Herregårdsvogn" av alle varianter fra høst 85 (86-modell), tidligere på året i USA 740GL D og 740GLE TD fra ca 85 Diesel-variantene og 760Turbo ble borte på vårt marked i løpet av få år. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.