Brukroa-trimning Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Hallo... Jeg holder på å bygge gasser turbo 240 min... Jeg har plukka alt fra hverandre for å lakkere og overhale... Men jeg lurer på om jeg har et lite problem... For sjøl er jeg 15 år, og foreldra mine liker ikke at jeg bruker alt for mye penger på bilen... Det som er, er at motoren min har gått 350 000... Jeg har fått anbefalinger om å skifte blokk eller få den oppatt borra... Men begge deler koster penger, og jeg har ingen som orker å kjøre til borring... Går det ann å hone oppatt denna blokka? Sylinderene ser ikke så aller verst ut, men det er noen småriper... Ser fortsatt oljefilmen (eller hva det kalles)... Jeg skal sette i brukte (gått ca 2000km) lavkomp. stempler, veiv og staker ifra en B23ET, men stempelringer og lager blir nye... Kommer dette til å fungere hvis jeg honer tror dere? Noen som evt. Har erfaringer med dette eller kan veilede meg litt? Mvh. Stig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 kommer ann på hvilken blokk du skal dytte alt nedi, er forskjellige størrese på noen veivlagre. I tillegg står det en bokstav øverst på cylindrene, A-B-C eller D. De bør stemme overens med stemplene (skal være merka de oxo) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Blokka er ei orginal B23A blokk, stempla er "D" og sylindrene er "D"... Ettersom jeg husker ifra da jeg demonterte så er veivlagera i samme dimensjon... Trur du dette funker hvis jeg tar et par drag med et honings verktøy og rengjør skikkelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Du må låne deg utstyr så du får målt sylindrene. Vist de ligger innenfor grensene for hva som går er det bare å hone og bruke de stemplene du har. Vist du må borre må du også ha nye stempler. Ps: det er ikke bare å hone i hytt og gevær. Jeg ville fått et motorverksted til å gjøre det. Borring trenger ikke bli så dyrt selv om du må ha nye stempler. Dessuten blir det jo helt nytt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.