Gå til innhold

The Real Fuchia coupe


Mr.NSX

Anbefalte innlegg

  • Svar 512
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget fornøyd med første innledende DYNO-måling!!!! Og enda har jeg ikke engang montert den andre innsugsmanifolden!!! (ITR)

 

166 hk på hjula etter kun 2,5 timer mapping - og en helt sinnsyk momentkurve for å være "kun" 1595 kubikk.....!!!

Kommer garantert til å ende på 175-178 hk på hjulene....!!! Det er over 200 hk på svingen det gitt.... Juhuuuu!!

 

Dyno1_Fuchia.jpg

 

166 hk tilsvarer ca 191-192hk på svinghjulet pr idag. Og det er BRA!!! Som første "run" er det sykt bra!!!

 

Her er et lite videoklipp også:

 

http://www.nippon.no/The_Real_Fuchia_coupe/Dyno1_movie.AVI

 

More 2 cum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5500 slår den inn.....altså som originalt. Prøvde litt frem og tilbake, men viser seg at 5500 var beste middelvei.

Sperra er flytta til 8800 nå, men vil være mest hensiktsmessig å skifte på 8000 likevel.....så at den er på 8800 istedenfor 8500 er bare en sånn synsing... :D

 

Kan jo være det blir endret litt både det ene og andre nå som innsuget kommer på, derfor vi avslutta på 166hk idag, selv om vi kunne fortsatt og brukt timer og kroner og havnet på rundt 170 før middagen sto på bordet. Må likevel gjøre delvis samme jobben om igjen om kort tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

166hester på hjulene, og en kjempe jevn moment kurve over hele registert er utrolig bra til og være en suge motor på 1.6liter med så lite modifikasjoner. er jo bare snakk om kammer, kam-drev, og eksos egentlig, og hondata da..hehe

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

166hester på hjulene, og en kjempe jevn moment kurve over hele registert er utrolig bra til og være en suge motor på 1.6liter med så lite modifikasjoner. er jo bare snakk om kammer, kam-drev, og eksos egentlig, og hondata da..hehe

 

 

 

Ehhh!! Nå glemte du de to viktigste moddene!!! Hvalpenisen og Valve-coveret mitt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy skam deg! Glemme noe sånt da????? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hefti bil dette ja :) men tore.. det eneste jeg har å påpeke er svarte sidelister å svarte felger.. :P men.. kunne gjerne tenkt meg denne ja :)

03 Subaru Impreza WRX (bruksbil)93 Mazda RX7 (racebil)92 Ford Sierra 4x4 (bruksbil)87 Ford Sierra (herjebil)

X Mazda mx5-turbo, Volvo S70, Ford Escort, Honda Civic VTI, Ford Mondeo, Volvo 240, Ford Scorpio, Subaru Legacy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller er den momentkurva der alt annet enn jevn? Ser jo ut som en fjellkjede ved kysten... Og du topper på 152Nm? Det må jo røkke i røggen. Uansett, gratulerer med fine resultater.

 

 

Heheh... Er litt berg_o_dalbane ennå ja, men er ikke lange avstandene mellom topp og bunn på de enkelte "dippene"....så slike små variasjoner merkes knappt. Du må se på den grønne effektkurven, den er rimelig "straight up" hele veien.

Noe av dippene kommer til å jevnes ut på trinn II (og kanskje III) av tuningen, når innsugsmanifolden kommer på.

Og så må du ta hensyn til VTEC-innslaget på 5500 rpm, den gir jo unektelig en topp som du ser!!!

Men det aller beste er momentet allerede fra 2500 rpm!!! Det er jæ*** gromt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår