Gå til innhold

Chippe A4 1,8TQ 163HK 03-mod?

Ranger emnet


Legolego

Anbefalte innlegg

Nå har jeg saumfart "hele" forumet og ikke funnet noe av relevans.

 

Er det noen der ute som har noe erfaring når det kommer til chip-trimming?

Jeg har, som tittelen sier, en 2003 modell A4 1,8T Quattro med 163 HK.

 

Feks. hvilken leverandør som gir best resultat? Med best, mener jeg ikke flest HK, men heller en motor som går slik den skal gjøre.

Er det i det hele tatt "forsvarlig"?

Og bør man gi beskjed til forsikringsselskapet?

 

Og er det noen som vet om hvem som gjør dette i Stavanger-området?

 

Setter pris på svar! :)

 

 

PS! Jeg er ganske ny her, så jeg vet ikke om dette er rett plassering av innlegget, men... cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oettinger har chip og justering av motor, som gjør det mulig og beholde fabrikk garantien også.

 

Artracing på Gjøvik leverer hvertfall.

Hvem som har Oettinger på vestlandet vet jeg ikke...

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp chippa min bil med chip fra svenske BSR. De er vel blant de mer anerkjente i bransjen - og regnet for å være veldig seriøse og bra.

 

Steg 1 med BSR til 1.8 TQ gir 196 hk / 322 Nm. Kjøp et åpent luftfilter (OptiFlow) fra samme leverandør og du har rundt 200 hk.

 

AutoPower som leverer i Norge. Flott service og de vet hva de holder på med!

 

Det beste med BSR er at du får tilsendt en PPC, en dings du programmerer selv med originalt motorprogram + nytt program, så kan du selv lett sette tilbake standard program (163 hk) når du vil. Og så chippe tilbake igjen etter det. Og vice versa. ;)

Bil: Audi A4 1.8TQ Avant 2003-mod

Web: http://voluz.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

:bump

 

Jeg har fremdeles ikke bestemt meg. :wonder:

 

Noen som har erfaringer? Del gjerne! :)

 

Jeg har lest litt om BSR's PPC og liker mulighet for å gå tilbake til originalt program når og hvor ofte jeg vil. Noen som har noe negativt å si om BSR? http://www.bsrab.se / http://www.autopower.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satt på med flere chippete 14, eller generelt 1.8 t motoren, men uten tvil så er det en chip som hevder seg MTM,de opplyser ca 200 BHP og 320 NW, men dette er ekte hester og ikkje 220 som mange andre produsenter skryter på seg,men den virker så gjennomført chipen, med tanke på hvordan den bare booster hele effektsregisteret. koster litt men er faen meg verdt og satse på

 

BO Racing i bergen fører bla dette og masse annet ifra MTM

Mvh Audi-Rong

 

-Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satt på med flere chippete 14, eller generelt 1.8 t motoren, men uten tvil så er det en chip som hevder seg MTM,de opplyser ca 200 BHP og 320 NW, men dette er ekte hester og ikkje 220 som mange andre produsenter skryter på seg,men den virker så gjennomført chipen, med tanke på hvordan den bare booster hele effektsregisteret. koster litt men er faen meg verdt og satse på

 

BO Racing i bergen fører bla dette og masse annet ifra MTM

 

min a3 1,8t ble chippet hos BO Racing for over 3 år siden, og den er stil going strong!

har ikke vert noe tull etter chiping! dette er MTM chipen som er nevnt over her!

 

en kamerat av meg har en 99 a6 1,8t med nøyaktig samme chip, også montert hos BO Racing, heller ingen problemer hos han!

 

så jeg kan anbefale både MTM chip, og BO Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg saumfart "hele" forumet og ikke funnet noe av relevans.

 

Er det noen der ute som har noe erfaring når det kommer til chip-trimming?

Jeg har, som tittelen sier, en 2003 modell A4 1,8T Quattro med 163 HK.

 

Feks. hvilken leverandør som gir best resultat? Med best, mener jeg ikke flest HK, men heller en motor som går slik den skal gjøre.

Er det i det hele tatt "forsvarlig"?

Og bør man gi beskjed til forsikringsselskapet?

 

Og er det noen som vet om hvem som gjør dette i Stavanger-området?

 

Setter pris på svar! :)

 

 

PS! Jeg er ganske ny her, så jeg vet ikke om dette er rett plassering av innlegget, men... cheers

 

 

Hvis du tar kontakt med forsikringsselskapet vil de mest sannsynlig kreve den nye effekten godkjent av biltilsynet. (Ergo må du bet mer HKavgift til staten tipper jeg)

 

Til info.

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må dokumenter en effektøkning på bil, men når det gjelder chipping av bil, skal det mye til for at forsikringsselskapet ser om bilen er chippa! er ikke så enkelt, og dem kan ikke skjekke om alle biler er blitt chippet, hver gang en ulykke skjer:P hehe...

 

Uansett, fant en nyttig link her, her kan du regne hvor mye du må ca. ut med ette trimming!

 

Jeg må neste betale 18 tusen kr for å chippe bilen:P:P

 

Edit: fant forresten en artig tråd her på forumet!! priser og regler ang.effektøkning

2010 Audi A4 1.8 Turbo MLT

2002 Audi A4 1.8 Turbo... solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår