Gå til innhold

Nytt prosjekt

Ranger emnet

torslett

Anbefalte innlegg

Har gått i innkjøp av nytt anlegg, og nytt merke. Denne gangen ble de Magnat

monoblokk: Pantera One

Bassene: Xpress 12... og bildet lyger ikke :p 4 stk 12" :p

Komponent sett: Pro 2160

Skal også ha en 4 kanals forsterker (Pantera four) og ett komponentsett til av samme type.. Dette kommer den dagen jeg har penger til det ;) ca en mnd tid

prosjekt001.jpg

Har også begynt å settesammen litt.. denne gangen prøver jeg meg på litt aluminium og galvaniserte stålplater :p

prosjekt002.jpg

Det mangler vell noe her ? Det kommer, og det er flere hemligheter på lur ;)

Problemet nå er å finne ut hvordan jeg skal få inn alle 4 12" tror eneste måten er å få de på er 2 frem og 2 bak..

kom gjerne med komentarer og tips.

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kult ut det her! Gleder meg til å se mer! Store prosjekter er alltid så gøy! :D

Tror nok du får en utrolig fin finish på utseendet med de materialene du har valgt! Jeg ville vel kanskje allikevel ikke hatt det i forsterker-brønnen...

Husk, masse bilder! ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at de aluminiums profilene som jeg har brukt blir for brede for bass kassa, så istede for å ha store profiler nede å små på basskassa så har jeg funnet smale til golvet også :) Bilde kommer etter jeg har vært i garasja :p

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens update!

De nye profilene på plass.. ble litt smalere.

prosjekt009.jpg

Noe slikt blir det seendes ut, men med litt flere kabler siden det mangler både remote å kabler til basskassa på bildet, men dere ser hvordan de kommer til å bli;) Åsso en forsterker til vedsiden av...

prosjekt011.jpg

Skal samle kablene skikkelig i sånne her:

prosjekt012.jpg

Har en 1.5 farads kondensator som jeg har lakka sort matt. tenkte at den skulle motiv lakkeres en fancy audi logo eller no på den etterhvært:)

prosjekt014.jpg

Håper det faller i smak med andre en bare meg :p

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har fått gjort litt nå :)

Forsterkern ligger på posten å venter sammen med 8 grønne lys ;)

Har fått byndt på basskassa som jeg lurer på blir litt for liten får vente å se...

her er noen bilder da iallefall....

prosjekt016.jpg

Her bygger vi kasse.. Ble tatt litt lite bilder av akkurat den delen...

prosjekt017.jpg

Prøve montering av kassene.. det blir trangt her :|

prosjekt018.jpg

Ca 4-5 cm klaring fra der subbene vil bli til sete ryggen.

prosjekt022.jpg

Her er det ca 2mm klaring så det var bare så vidt vi fikk inn kassa. Måtte ta den inn fra baksete.

I morga så får jeg forhpentlivis om alt går bra laga platene som skal være innvendi i basskassa og langs veggene på forsterker kassa. Og om jeg får penger så skal jeg hente det som ligger på posten og venter :)

prosjekt020.jpg

Om jeg ikke blir fornøyd med lyden så har jeg desse på lur ;)

Mvh

Tor-Erik Slettvold

VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider