Gå til innhold

Rundslitt umbracospor i stang støtdemper; hvordan få opp mutter?

Ranger emnet


Jeez

Anbefalte innlegg

Jobber for harde livet med å få bytta til noe lavre og stivare. Var godt igang og hadde løsna demperen nede, klemt sammen fjøra og skulle til å skru opp mutteren oppå.

 

Ei veldig passande tennpluggpipe blei sett over mutteren og en sjølslipt 7mm umbraco blei plassert i støtdemperstanga. Eg og en kamerat vrei til, kun med det resultat at eg greidde å slite rundt umbracosporet.!

 

Er ikkje helt sikker på åssen eg nå skal få holdt i ro stanga mens mutteren kan løsnast med det verktøyet eg har tilgjengelig akkurat nå, men er åpen for all slags gode forslag! :)

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttertrekker er en liten umulighet for meg da næraste muttertrekkemulighet er på jobb og eg har demontert alt heime.. :/

 

Den sjølvslipte 7eren fungerte glimrande på tilkoblingsskruene til en 630A ABB effektbryter, så det så :)

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg dessverre ikke no annet råd. Er jo ikke så mye jobb å skru i sammen igjen å dra på jobb heller da. Mye mulig andre har noen tips til hvordan du kan få den av.

 

Jepp, den fungerte nok bra den første gangen, det tviler jeg ikke på:op

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert muligheten for å holde stempelstanga direkte eller kappe den, den tilgjengelige vannpumpetanga hadde et elendig bitt, dessuten er fjøra litt i vegen..

 

Når det nevnes har eg jo ei Visegrip sveisetang liggande..

 

Klarer virkelig en muttertrekker å få opp den mutteren? syns stanga går så lett rundt?

 

De gamle fjørbeina er boss uansett, så forslaget må gjerne ødelegge de.

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår