larse_jacobsen Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Har en 97 mod VW Golf 3 1,6 med 16x40x215 dekk. Problemet er at når jeg kjører over små humper med passasjerer baki så tar dekkene bak opp i hjulbuen og skraper godt ned på dekkene. Noen som har prøvd sånne gummiklosser en plasserer i demperene? Tror dere det vil hindre at dekkene mine slipes oppi hjulbuen, eller har dere noen andre råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Har en 97 mod VW Golf 3 1,6 med 16x40x215 dekk. Problemet er at når jeg kjører over små humper med passasjerer baki så tar dekkene bak opp i hjulbuen og skraper godt ned på dekkene. Noen som har prøvd sånne gummiklosser en plasserer i demperene? Tror dere det vil hindre at dekkene mine slipes oppi hjulbuen, eller har dere noen andre råd? 215/40-16 er nok ikke for bredt nei, det som er viktig er dimensjonene på felgene dine. Jeg tipper du har en 7,5" bredd felg, og muligens et innpress på 35(ET35), dette står på felgen.. Det du kan gjøre er å finne deg en hammer og en boks med Arcanol fra Jotun. Så skrur du av felgene bak og tar deg en titt øverst i hjulbuen, her er det en liten kant som stikker ut, her tar du hammeren fatt og banker denne flatt, vær forsiktig når du banker så du ikke slår bulk i bakskjermen. Når du har banket denne inn tar du frem en pensel og smører hele området med Arcanol. Nå har du en ekstra cm klaring på dekkene dine, så neste gang du kjøper dekk kjøper du deg bare 195/45-16... Hvor mye har du senket? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larse_jacobsen Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 er ikke senket:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 da kansje du burde sjekke demperne og fjærene dine... har kjørt med 16x9" felger et15 med 215 40 dekk senke 40mm med originaldempere, og demperne takla ikke presse :p så de må skiftest, men har ikke subba en eneste gang selv med passasjerer en ting er i alle fall sikkert, ikke finn på å kjøp slike gummiklosser, er ulåvelig å farlig Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 215/40-16 er levert fra fabrikk på Golf III Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Slike klosser kan i verste fall få fjærene til å knekke, da det blir feilbelastning på dem.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg