ascona81 Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 God kveld vw entusiaster. Jeg har kjøpt meg en ny hverdagsbil av typen golf 2 GT Syncro. Knakendes god bil å kjøre. 88 modell som er import til norge i 98. Har da servo styring, abs bremser og litt tjaffs. Det som er kluet, er at det må gjøres litt på motoren. Det er en K-jetronic sak. tomgangsreg. funker ikke, så den jager litt på turtall. Bagatell....men det som plager meg, er at når jeg kjører, så fjusker den noe salig når motoren ikke "jobber" så mye. Visst jeg triller ned en slakk bakke, for så å gi litte granne gass, så fjusker det som faen. men KUN når det er lite motstand, "jobbing" for motoren. Og ved bra gasspådrag, så er det akkurat som om den holder igjen en del. Hører att den jobber, og voldsom til luftfilter lyd, men holder igjen litt. Noen som vet hva det er? Bensin eller tenning? Har skiftet plugger, samt nye pluggledninger. Men bilen ble ikke bedre. Coil? Fordeler lokk? rotor? HVA SKJER?? jeeevli irriterendes å kjøre rundt med. Men ellers sabla god bil. Noen som vet hva det er/ kan være? Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona81 Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hvor kan jeg få tak i noe mer sportsligere bakpotte? Er det noe vansklig i og med at det er syncro? Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Kjøp deg heller komplett effektanlegg.. Supersprint Simons mulighetene er mange.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 heisann, har litt av samme problemet med bruksbilen min.. rister seg endel på tomgang og eller? tipper bensinmengdefordeleren jeg. .hmm Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Dei samme symptoma hadde søsteren min på sin bil, riktignok forgassermotor, men der var det fordelerlokket som var en liten sprekk i eller noke (husker ikke) men da var det liksom at av og til så fann bilen ut at den berre skulel tenne på annakvar sylinger liksom, og de vart jo som ei fusking/hakking. og dette var ofte i lavt turtal og litt motstand...... men,men!! Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 God kveld vw entusiaster. Jeg har kjøpt meg en ny hverdagsbil av typen golf 2 GT Syncro. Knakendes god bil å kjøre. 88 modell som er import til norge i 98. Har da servo styring, abs bremser og litt tjaffs. Det som er kluet, er at det må gjøres litt på motoren. Det er en K-jetronic sak. tomgangsreg. funker ikke, så den jager litt på turtall. Bagatell....men det som plager meg, er at når jeg kjører, så fjusker den noe salig når motoren ikke "jobber" så mye. Visst jeg triller ned en slakk bakke, for så å gi litte granne gass, så fjusker det som faen. men KUN når det er lite motstand, "jobbing" for motoren. Og ved bra gasspådrag, så er det akkurat som om den holder igjen en del. Hører att den jobber, og voldsom til luftfilter lyd, men holder igjen litt. Noen som vet hva det er? Bensin eller tenning? Har skiftet plugger, samt nye pluggledninger. Men bilen ble ikke bedre. Coil? Fordeler lokk? rotor? HVA SKJER?? jeeevli irriterendes å kjøre rundt med. Men ellers sabla god bil. Noen som vet hva det er/ kan være? Kunne ikke sakt det bedre selv!!! ,,,, helt sykt, men akkurat det du beskriver. Har sjekka jord på girkassa, ikke det. En venn av meg antyda tennings boksen (husker ikke navn) . Under lokket dær etter eller annet :P , men tør ikke åpne å skru på det dær. e jo allmen gutt. Har nye plugger også,, er din slik at den fjusker mest når du har lite bensin? Du MÅ si i fra om du finner feilen,,, Har nøyaktig samme bil som deg. Abs, da ikke servo :( Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Ingen som vet noe? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Bensinpumpa kanskje? Ettersom det er værre når du har lite bensin. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Kanksje,,, for den jager i takt med tomgangsjagingen... hmm :S Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona81 Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Hei folkens! Det viste seg å være fordeler lokket. Det var helt kokset på de "polene" innvendig, samt fullt i støv. Tok fordeler lokket fra dele golfen min, som var helt nytt, og da gikk den som den skulle:well :well Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Åhhh,, tusen takk,, skal prøve å gjøre det samme på min,,, / pusse ned litt drit inni dær ;) Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Åhhh,, tusen takk,, skal prøve å gjøre det samme på min,,, / pusse ned litt drit inni dær ;) kjøp eit nytt, og ein ny rotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg