Nifty Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Hei! lurer sånn bare for morro skyld, på hva som skal til for å få turbo på min 1.8 8v Gsi Motor? :) Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 lettere å byne med en motor du HAR løs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Du må iallefall ha en turbo, intercooler, slange-kit og evt. en dumpventil. :) Resten er jeg litt uklar på, skal følge med på denne jeg... :D Vurderer å turbokonvertere min Mercedes. :) Skal skaffe en donorbil med motor som jeg kan trimme mens min egen bil kan kjøre som vanlig og glede seg til ny motor... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 dere finner sikkert den infoen dere trenger om dere bare søker litt på forumet...tråder akkurat som denne har vært før Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Som ok'n skriv så finn du info rundtom på forumet. I allefall på Vectra forumet. Motoren din er ein C18NE eller X18NE der den første bokstaven etter tala står for kompresjonen. N seie (ca, husker ikkje heilt nøyaktigt) 1:8 Altså ein lav kompresjon. Derfor treng ikkje du å dekompremere den for at den skal tøle turbo. Har lest at C20NE tåler 180 hk noke ein C20NE GSi får ved 0,4 bars overtrykk. Eg går ut fra at C18NE toler samme trykket. Du fer kjøpt turbokit til ca 13000 kr. Du må muligens ha større dyser i tillegg til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 du må ha turbo-grenrør, turbo, div rør og slange koblinger, wastegate (vist det ikkje er integrert på turboen) noen vacumslanger og noen eksosdeler for å sette eksos anlegget på turboen, intercooler++ eg vett om ein som hadde over 200hk på ein C20NE han bare skifta til tykkere toppakning og da kjørte han på 0.8bar ladetrykk... http://www.jma.no har jæ... peiling på opel snakk med di om du skal ha deler eller tips... det de folka ikkje veit om opel er ikkje verdt å vite... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Som ok'n skriv så finn du info rundtom på forumet. I allefall på Vectra forumet.Motoren din er ein C18NE eller X18NE der den første bokstaven etter tala står for kompresjonen. N seie (ca, husker ikkje heilt nøyaktigt) 1:8 Altså ein lav kompresjon. Derfor treng ikkje du å dekompremere den for at den skal tøle turbo. Har lest at C20NE tåler 180 hk noke ein C20NE GSi får ved 0,4 bars overtrykk. Eg går ut fra at C18NE toler samme trykket. Du fer kjøpt turbokit til ca 13000 kr. Du må muligens ha større dyser i tillegg til dette. Nå er det vel 18E på 115 hk som sitter i Kadett GSi 1.8. C18NE har bare 100 hk. Jeg vet Opel begynte med kat. i slutten av 1988, men har aldri hørt om at Kadett GSI har kommet med C18NE. X18NE? Har hørt om X18E1, X18XE og X18XE1, men ingen av disse kom dog i Kadett... Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mai 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2006 Ville det ikke være en ide å sjekke ut en annen motor først? er ikke noen Opel expert, men går det ikke å få ned en Calibra turbomotor i disse bilene? Det er heller ikke sikkert dette behøver å bli så mye mer kostbart enn å konvertere den gamle motoren, desuten burde holdbarheten bli langt bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Motoren din er ein C18NE eller X18NE der den første bokstaven etter tala står for kompresjonen. N seie (ca, husker ikkje heilt nøyaktigt) 1:8 Altså ein lav kompresjon. Derfor treng ikkje du å dekompremere den for at den skal tøle turbo. QUOTE] Er det seriøst? kompresjon på 8:1 på en sugemotor???? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 Motoren din er ein C18NE eller X18NE der den første bokstaven etter tala står for kompresjonen. N seie (ca, husker ikkje heilt nøyaktigt) 1:8 Altså ein lav kompresjon. Derfor treng ikkje du å dekompremere den for at den skal tøle turbo. QUOTE] Er det seriøst? kompresjon på 8:1 på en sugemotor???? C18NE har dessuten 8,9:1 i komp. N er Opelmotor med lav.komp.. Kan fremdeles ikke tenke meg at C18NE kom i Kadett GSI da... Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Ej bæsja på leggen. Har i ettertid funne ut at 2,0 GSi heiter C20SEH og har da ikkje samme kompresjon som C20NE, ergo har 1,8 GSi ikkje samme kompresjon som C18NE. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Ej bæsja på leggen. Har i ettertid funne ut at 2,0 GSi heiter C20SEH og har da ikkje samme kompresjon som C20NE, ergo har 1,8 GSi ikkje samme kompresjon som C18NE. Men Kadett GSi 2.0 8v fra slutten av 88- har c20ne (115 hk) pga katalysatorkrav :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.