Shorty85 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Er det noe spes man må gjøre med innsug/grenrør for at det skal passe i 240'n??? er det noen som har bilder hadde det vært tøft:peace: :peace: Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 orginalt b234 Glt innsug passer ikke i 240. må kortes inn eller flytte spjellhus. tar i bremsesylinder. B204Gt innsug passer og b204 turbogrenrør passer også. Du må lage nye motorfester hvis du skal bruke b204/234 blokk. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 jeg vil bare nevne: effektmessig vil det nok ikke lønne seg for "vanlige prosjekter", men showmessig vil det. ser unektelig en hel del mye fetere ut med DOCH og flere ventiler der.. men, ja.. koster fort lapper, om du skal ha 16v og skikkelig bunndel, samt b204ft/gt manifoilen er restriktiv, selv om noen her maser om bremsepapirer, så er den restrektiv selv på original motor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 en kan lett bruke vanlit b230f innsug dersom man sveiser på 16v flens,freser litt og vinkler innsuget litt ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hva mener du med at det ikke lønner seg effekt messig??? Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 hva mener du med at det ikke lønner seg effekt messig??? En lett porta 8v topp type 405 eller 531 klarer ganske mye effekt. Hva er da poenget i å legge masse penger i en 16v topp? Hvis målet er en motor med 400 hk++ så er jeg enig i at det er 16v som gjelder. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 er jo folk her på forumet som har 8v topp og over 500hk, så 16v er ikke nødvendig viss det som gjelder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 målet mitt er å hente ut effekt på andre steder enn bare en stor turbo... 16v topp 2,5-2,6L Datasprut +++ Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 En fjærn bekjent av meg bremset nettop 460HK og 600NM på dønn org 16v topp. Riktig nok 2,5l volum. Men kun 1,5KG ladetrykk. Dette med super 60 turbo. Så prismessig kan det nok lønne seg å bruke 16v. Skal koste på litt for å få det til med 8v! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 målet mitt er å hente ut effekt på andre steder enn bare en stor turbo...16v topp 2,5-2,6L Datasprut +++ Har du hørt ordtaket "hoppe over bekken etter vann"?? Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Er ikke helt enig med alle som sier det er så dyrt med 16V! I Sverige fikk jeg kjøpt en 16V motor med nyoverhalt topp for bare 4000,- Skal noe til å få en 8V med porting og kam noe særlig billigere enn dette! Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Er ikke helt enig med alle som sier det er så dyrt med 16V!I Sverige fikk jeg kjøpt en 16V motor med nyoverhalt topp for bare 4000,- Skal noe til å få en 8V med porting og kam noe særlig billigere enn dette! Ja, er klar over det. 16v toppene er langt mer økonomiske hvis man skal plukke ut mye effekt. Diskusjonen er egentlig litt meningsløs uten at trådskaper sier hvor mye effekt han ønsker..... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 passer 16v på b21??? må man bytte til 16v stempler selv om det er turbo stempler i motoren??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 passer 16v på b21??? må man bytte til 16v stempler selv om det er turbo stempler i motoren??? skal du ha 16v topp på en b21 må en vel bruke b204 topp mener jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 ok men passer det... må jeg bytte stempler??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.