Per-Henrik Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hjelp bilen min fusker. når jeg kjører bilen belaster den. begynner det å suske noe helt sinnsykt når jeg kommer opp til 2000rpm. Men når jeg ruser motoren kan jeg trekke den helt til 5000rpm. da hender det at det skyter i potta. svart røyk kommer det av den også og den soter pluggene. har bytta. -coil -fordeler lokk -rotor plugg ledninger -plugger. Kan det være feil tima reg reim?? Kan det være en føler i innsprut anlegget som ikke funker som gjør at den oppfører seg sånn? kan det være feil bensin trykk? (hva skal det være. å lønner det seg da å kjøpe juster bar?) har testa å koble ut kald start dysa. men det hjalp ingen ting. :hvaskjera Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 hei, sikker på pumpen ikke er gåen? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 hei,sikker på pumpen ikke er gåen? ja. de durre å går. det tyder vell heller på for mye trykk en for lite?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 hørest vell ut som feil/etter tenning tenker eg.... Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Uhm, går dette over når du har kjørt bilen i 15-20 minutter? Jeg har en B230K og den har akkurat samme problemet. På 2000 rpm virker det som om den kutter helt, og jeg må slippe gassen og ruse/slure med clutchen for at den ikke skal kveles... Hos meg går dette over etter ca 15-20 minutter med kjøring, når motoren er blitt skikkelig varm. Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Jeg hadde samme problemet i min b230et 86 model også, svart røyk, poffa ut svart røyk når jeg slapp gassen, ettertente og var bare helt idiot. Bytta chip, bytta fra 95 til 98 blyfri og sendte den til et verkstedet som bytta noen dyser, så nå funker den som gull.. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Jeg hadde samme problemet i min b230et 86 model også, svart røyk, poffa ut svart røyk når jeg slapp gassen, ettertente og var bare helt idiot. Bytta chip, bytta fra 95 til 98 blyfri og sendte den til et verkstedet som bytta noen dyser, så nå funker den som gull.. oki har ikk testa å kjøre bilen i 15-20 min. men kjøre den i 5min ga seg ikke. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 kjørte den var nå. det ga seg ikke. dro ut luft masse målere. sjedde det ingen ting akuratt det samma. som når det var i. åssen vill motoren oppføre seg når den ikke er der ?? Noen i halden området som har en sånn en jag kunne ha testa eller?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Kan være LMM ja, hvis den for alt for fet blanding så skjer det du sier om ettertenning, svart røyk osv. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Kan være LMM ja, hvis den for alt for fet blanding så skjer det du sier om ettertenning, svart røyk osv. ja det er det som skjer. man hva skal sje hvist man plugger den ut på en frisk motor. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 opp Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 plugger man ut LMM på frisk motor, så stopper motoren med en gang, mener jeg. Starter du den uten kontakta til lmm i, så starter den og trekker til deg lufta i systemet for så å stoppe. (tar ca. 2sek) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 jepp det kan nok være LMM ja. En kamerat av meg med hadde samme problem på sin bil. Er det ikke det så bør du sjekke om du har riktig tennplugger på den. har mye å si tenninga. Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Min gikk også nesten ikke. Prøvde masse men fant ut tilslutt at intercooleren min ikke var tett, at den trakk falskluft. for på min 230 et fra 87 sitter det luftmengdemåler. En boks før turboen med et spjeld inni. luftmasse måler er mer et rør med en føler inni som føler luftstrømmen. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 sant det. b230ET'en har spjeld/klaff inni. Den typen luftmengemåler syns jeg egentlig er veldig bra. min har fått mye juling, og lever i beste velgående fortsatt. Kjører uten dump en gang i blandt, og da hører man den klaffen smeller godt fram og tilbake når jeg slipper gassen... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.