J-A-E Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Noen her som har gjort denne ombyggingen? Hva trengs/ må gjøres? Er det noen V8 man får kjøpt ferdig lagde motorfester til 240? Åssen girkasse brukers? Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 SØk! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Ikke noe hjelp å få nei ;) Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 er ikkje vits å gjøre det volvo Norge har tatt vekk dei godkjenningspappira Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Jaha? Det har jeg ikke hørt noe om.. Har du noe skriv på det? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Det stemmer ikke aremme! De kan vel ikke trekke tilbake godkjenningspapirer som folk har liggende? Jeg ringte volvo idag, og spurte. De sa at det var fritt fram så lenge jeg fulgte de papirene som volvo hadde skrevet ut. Det er bare noen som har hørt, som har skrevet det på forumet osv.. Kan godt ringe imorgen for å få dette skriftlig om noen fortsatt ikke tror meg Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 når jeg søkte om og godkjenne bilen min med turbo mototr trengte jeg ikke noen som helst papirer fra volvo, for dem haddde biltilsynet tilgang på, så da spiller det vel ikke noen rolle engang da om volvo skriver dem ut eller ikke? uansett så er det jo snakk om vekt og effekt som ikke skal overskrides, faktisk så snakka dem også om v8 når jeg viste bilen min, og da nevnte dem at dem godkjente v8 med lesjøfors fjører om jeg ikke tar helt feil.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Har fjerna papira va det eg fekk beskjed om skal ligge en anna tråd og om det. menmen er no så det..... sikkert noe krøll med dei da el noe slikt. for meg virka det som om dei gjer forskjelig info til kvar enkelt peson, eg prata med dei på Tirsdag, hørte på noen speedometer drev til m45 og m46 kasse. ja papirer som folk har liggande ja... men dei har tatt vekk dei som ligger på nett... skal jammen sjekke om dei ligger der enda.... Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Noen her som har gjort denne ombyggingen? Hva trengs/ må gjøres? Er det noen V8 man får kjøpt ferdig lagde motorfester til 240? Åssen girkasse brukers? vet atd et er mange som lager festen selv. å du må kjøpe nytt grene rør. å fo noen til å lage en mellomaksel til deg. er ikkke my ejeg vet om dette men. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 hmmmmm...... merkeligt ja....Pappira ligger jo på nett enda dei! forstår eg ikkje noe her... folkens print ut for fullt no før dei fjerner dei, kan no bt ikkje seie noe så lenge dei ligger enda hehe Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 når jeg søkte om og godkjenne bilen min med turbo mototr trengte jeg ikke noen som helst papirer fra volvo, for dem haddde biltilsynet tilgang på, så da spiller det vel ikke noen rolle engang da om volvo skriver dem ut eller ikke? uansett så er det jo snakk om vekt og effekt som ikke skal overskrides, faktisk så snakka dem også om v8 når jeg viste bilen min, og da nevnte dem at dem godkjente v8 med lesjøfors fjører om jeg ikke tar helt feil.. kommer vell ann på kor du er og sånn da... her eg bor er dei j**** strikse på slikt.hjalp ikkje meg med noen pappirer som eg hadde skreve ut på nettet, så fekk skriv med dei, tenkte meg inn til bt neste månde med den og få turboen i vognkortet! ville heller ikkje godta dei tuv pappira på lesjøfors fjørene heller,hadde sikker skreve dei ut på nette, for der var ikkje blåt stempel på, var så forbanna på han at det rauk nesten av meg....men fekk dei på til slutt etter eg hadde prata med bcb, og dei sa at eg skulle be dei ringe til dei, var første gangen dei på bcb hadde hørt om atte folk hadde problem med å få godkjent fjørene, og det seie no bare litt om korleis dei er her på vestlandet da... men må få i orden en oljekjøler før eg skal innatte,prøve å sette på noen kopar skive mellom slangane og kjølaren. får no ha lykke til med v8 prosjekte ditt også må vi få høre om bt ville godkjenne det..... Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Godkjenningen bekymrer meg ikke så mye, får dette skal eventuelt bli en "kose" bil, som ikke skal brukes til hverdags. Men kom gjerne med mer info konverteringen folkens Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 hehe er no kjekt det da....har jo samme innstilling som meg du hehe er faktisk første gangen eg har hørt om pappirer på ratt. vart stoppa av up i fjor på denne tida og da spørte dei hmmm Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 som sakt utallige mange ganger før: 242, 244, 245, 264, 265: Kode YV1 D1 - Motoreffekt: Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 240/260 er 200 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Monteres det ventilerte skivebremser foran, kan det benyttes effekter opp til 220 hk DIN (28 kpm). Kode YVl D3 - Alternativ motor: Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom spesifikasjonene i kode YVI Dl oppfylles, og om følgende tillegg utføres: - Forfjærer byttes til "dieseltype", det.nr. 1229338, eller det monteres forstilling fra varevogn med forfjærer det.nr. 1229 337 *). Fjærer diesel: Tråddiam. 13,5 mm - Ytterdiam. 165,5 mm - Effektive vindinger = 5,5 Fjærer varev: Tråddiam. 14,2 mm - Ytterdiam. 166,2 mm - Effektive vindinger = 5,5 - Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn: Delenr. 1246228/1246229 (h og v) Distansehylser for disse delenr. 1255671 (2stk) Bolter for samme: delenr. 945444 (2stk) - Bremsene bygges om slik: Bremsereg. ventiler: delenr. 1228688 (2stk) Bremsekraftforsterker (booster) 2 x 8 delenr. 1229336 (På eldre modeller må også hovedsylinderen byttes, da bremserør kommer i konflikt med hjulhustårn.) *) Originalfjærer på 242 og 244 har tråddiam. 13,3 mm og 165,3 mm ytterdiam. Trafikkstasjonen må kontrollere at nevnte endringer på kjøretøyet er utført. Med ovennevnte endringer utført tillates en foraksellast som angitt under kode YV1 D5. Maks. belastning av foraksel må ikke overskrides. Kode YV1 D5 - Ombvgging fra varevogn til stasjonsvogn. biler med dieselmotor: Volvo varevogn med diesel motor er tillatt ombygget tit stasjonsvogn når følgende forhold oppfylles: Vektene foran samt oppbyggingen for forfjærene fjernes. Skilleveggen bak forsetene fjernes, og bakseter monteres. Bilen må vises på den lokale Trafikkstasjonen for endring av vognkortet. Følgende vekter anbefales: Egenvekt ca. 1410 kg Foraksel-belastning 900 kg Bakaksel-belastning 1180 kg Totalvekt 2005 kg Laveste belastningskode for dekk (Li) er 90. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Jeg skal godkjenne min ombygde 264 (284) i slutten av måneden, er veldig spent på åssen det vil gå.... Har Edelbrock RPM Performer innsug, og Holley 750 Gasser. Noen som vet/trur om biltilsynet kommer til å henge seg opp i dette? Er jo ikke over 220Hk uansett!! Men fytti for et moment!:D spinner jo nesten uansett:D hehe Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.