Gå til innhold

Polering tips og bruk

Ranger emnet


Chameleon

Anbefalte innlegg

Jeg skal polere min svarte bil og lurte på om noen hadde noen anbefalinger med tanke på

merke, type polering som er best å bruke?

best å kjøpe polering ,hvor:

biltema? eller forhandler?

Hvilket merke har dere erfart er best?

 

Jeg har ikke polerings maskin, så det blir for hånd..

 

Håper noen kan gi meg nmoen tips på dette, jeg har prøvd på andre bil forum, men inegn svar og jeg MÅ polere bilen min i løpet av neste uke... :)

Mazda RX8

 

Chick with attitude!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Autoglym.. Ettersom bilen min er helt sort, så bruker jeg den nye Ultra Deep Shine.. Den er beregnet på mørk lakk, nyere type..

Selv kjører jeg en 90 Passat GT..

Den er lett å smøre på.. Bruk litt tid til å smøre på.. dvs gni litt.. Trenger ikke mye polish på filla.. Deretter polerduk (Jeg bruker Turtle foreløpig da jeg fikk tre ruller i gave for et par år siden)

Kjempefin å tørke av igjen..

Skal du ha litt ekstra beskyttelse kan du slenge på Ekstra Gloss Protection også.. Tilsvarer vel gammeldags parafinvoks..

Til sorte lister og gummi bruker du Bumper Care..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Autoglym.. Ettersom bilen min er helt sort, så bruker jeg den nye Ultra Deep Shine.. Den er beregnet på mørk lakk, nyere type..

Selv kjører jeg en 90 Passat GT..

Den er lett å smøre på.. Bruk litt tid til å smøre på.. dvs gni litt.. Trenger ikke mye polish på filla.. Deretter polerduk (Jeg bruker Turtle foreløpig da jeg fikk tre ruller i gave for et par år siden)

Kjempefin å tørke av igjen..

Skal du ha litt ekstra beskyttelse kan du slenge på Ekstra Gloss Protection også.. Tilsvarer vel gammeldags parafinvoks..

Til sorte lister og gummi bruker du Bumper Care..

 

Jeg har ikke brukt ultra deep shine, men hvordan er den? tenkte å bruke den til våren nå når delene kommer på bilen.. Bruker ekstra gloss selv.. blir pent da

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør regne med 2-300kr for ultra deep shine og extra gloss protection.

Det bør vel finnes på bensinstasjoner der nede. Hvis ikke kan du høre med de som driver med bilpleie.

Finishen blir enda bedre hvis du tørker over etterpå med en microfiberklut.

Kjøpte den auto glym har og er storfornøyd. Tar alt av rester etter polishen (fett etc). Absolutt å anbefale

- 1989 Scania P113 8x4

- 1988 Volvo 740GLT 16valve

x 1992 Opel Corsa 1,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Autoglym.. Ettersom bilen min er helt sort, så bruker jeg den nye Ultra Deep Shine.. Den er beregnet på mørk lakk, nyere type..

Selv kjører jeg en 90 Passat GT..

Den er lett å smøre på.. Bruk litt tid til å smøre på.. dvs gni litt.. Trenger ikke mye polish på filla.. Deretter polerduk (Jeg bruker Turtle foreløpig da jeg fikk tre ruller i gave for et par år siden)

Kjempefin å tørke av igjen..

Skal du ha litt ekstra beskyttelse kan du slenge på Ekstra Gloss Protection også.. Tilsvarer vel gammeldags parafinvoks..

Til sorte lister og gummi bruker du Bumper Care..

 

Høres veldig bra ut, hvor får jeg tak i Auto glym?

Vet du hva prisen er på det?

 

Må bare få sagt at her var det mye bedre tilbakemeldinger!

Flott!

Mazda RX8

 

Chick with attitude!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv konto på flere bilrekvisita da jeg har drevet med mye bil på hobbybasis.. Så jeg pleier ikke å se hva produktene koster desverre.

Skal jeg ha et produkt, og jeg kjenner produktet så får det koste det det koster. (Ikke alltid da, noen ting kan jo bli for dyre, så som Autopower f.eks.)

 

Lakkrens eller Paint Renovator som Autoglym kaller den, bør man ikke bruke mer enn EN gang om året.. Den er ganske kraftig..

 

Super Resin Polish, dvs den "vanlige" poleringen er til ALLE lakktyper. Kjempelett å smøre på, og enda lettere å ta av.. Ingen merker på gummilister og slikt heller.. Noe jeg ble gal av med Turtle før i tiden.. (Er ikke sånn nå.)

Bruk litt tid til å gni polishen inn i lakken, når du smører den på.

Da trenger du ikke gjøre det så ofte..

Prøv også Autoglym Fast Glass, eller Glass Polish.. Hvis du trodde du hadde rene ruter før... Gjør deg klar for RENE ruter ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår