Volvoturbo240 Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 For jeg vil ha den i midten og opp, alla slik som den står på cosworth orginalt. Du kan nok ikke kappe ut til pluggene, for kanalene passer ikke oppned. Det blir det samme som å sette en eksospaning på feil. Den dekker nesten halve kanalen i toppen. PS: Var det du som hadde den svarte 240 Turboen med borck B1 felger og gr.a vinge som havna nedi en liten bekk?? hm.. sier du det.. da får jeg levere det til en kompis som er verktøymaker så får han snu flensen.. men det er nå uansett et billig grenrør.. ble ca 1800,- færdig levert på døra får mitt (fra usa) Min 240 turbo var sølgrå.. plastic fantastik.. *flau* Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 er dette den samme eller er dette en annen igjen? http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1022961 Er det samme ja.. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 hm.. sier du det.. da får jeg levere det til en kompis som er verktøymaker så får han snu flensen.. men det er nå uansett et billig grenrør.. ble ca 1800,- færdig levert på døra får mitt (fra usa) Min 240 turbo var sølgrå.. plastic fantastik.. *flau* Får du snudd flensen har du et billig og bra grenrør.:) Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 PS: Var det du som hadde den svarte 240 Turboen med borck B1 felger og gr.a vinge som havna nedi en liten bekk?? Den bilen var vel fra Verdal.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 har et kl grenrør til salg jeg, pm hvis interesse. ville ikke ha kjøp d rustfi grenrøret som var på bilde lenger opp i tråden. ser fett ut men er veldig dåli kvalitet på d. har et slik selv, d sprekker hele tiden rundt collektoren. er brukt alt for tynt/ dåli materiale. skal prøve å lage alstiving mot toppen pga vibrasjoner å se om d blir bedre da. legg heller i noen tusenlapper ekstra å kjøp et skikkelig grenrør, d har du igjen for i lengden og du slipper å skru av grenrøret annen hver uke for å sveise d sammen! men liker du sveising så er d jo fett!;p Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 tror jeg må lage en avstiving til grenrøret. men med 200hk, tror du ikke det holder litt lenger en 2 uker i slengen? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 tror jeg må lage en avstiving til grenrøret. men med 200hk, tror du ikke det holder litt lenger en 2 uker i slengen? Helde dritt lenge, hassonersagt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 anka'kje eg serru... Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 nei holder ikke til meg, men ble bedre etter jeg fikk sveist collekoren årntlig sammen. spiller ingen rolle om du kjører med 200 eller 500 hk på genrøret. problemet er at d oppstår spenninger i grenrøret når d blir varmt + vibrasjoner. matrialet er for tynt i collektoren slik at den sprekker.men hvis du får stivet av grenrøret med et stag til toppen blir d nok bedre. grenrøret mitt sprakk såpass mye i collektoren at turboen datt av når jeg demoterte grenrøret;p 2 uker holder d nok, men ikke over lengere tid. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 nei holder ikke til meg, men ble bedre etter jeg fikk sveist collekoren årntlig sammen. spiller ingen rolle om du kjører med 200 eller 500 hk på genrøret. problemet er at d oppstår spenninger i grenrøret når d blir varmt + vibrasjoner. matrialet er for tynt i collektoren slik at den sprekker.men hvis du får stivet av grenrøret med et stag til toppen blir d nok bedre.grenrøret mitt sprakk såpass mye i collektoren at turboen datt av når jeg demoterte grenrøret;p 2 uker holder d nok, men ikke over lengere tid. Henger eksosen din etter turboen? eller er det festa på girboks å med sån flexirør..? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 er festa på girkassa, har prøvd med alle løsninger. uten feste på gir kassa fleks rør osv. sprekker uansett. er vibrasjoner og spenninger som tar knekken på grenrøret. collektoren er jo laget i tynn plate som er pressa til riktig form. har collektoren vært laget i samme rør som resten av grenrøret så hadde d vært greit tenker jeg. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 er festa på girkassa, har prøvd med alle løsninger. uten feste på gir kassa fleks rør osv. sprekker uansett.er vibrasjoner og spenninger som tar knekken på grenrøret. collektoren er jo laget i tynn plate som er pressa til riktig form. har collektoren vært laget i samme rør som resten av grenrøret så hadde d vært greit tenker jeg. åkei.. tenkte uansett å lage en slags braket ifra turboen og bort till toppen får å ta vekta av turboen jeg.. Holder sikkert bedre da.. :drive2 Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.