Gå til innhold

Audi 80 1.8s ny motor?

Ranger emnet


bobbben

Anbefalte innlegg

Har en Audi 80 1.8s 90 mod typ 89 som jeg vurderer å hive i en litt større motor. Lurer på om noen har erfaringer eller anbefalinger om hvilke motor jeg kan sette i denne bilen, og om det blir mye arbeid. Gjerne en motor som jeg kan tune i ettertid..

Regner med at bremsene må byttes iog med at jeg har trommelbrems bak?

 

Alle svar mottas med et stort takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Audi 80 1.8s 90 mod typ 89 som jeg vurderer å hive i en litt større motor. Lurer på om noen har erfaringer eller anbefalinger om hvilke motor jeg kan sette i denne bilen, og om det blir mye arbeid. Gjerne en motor som jeg kan tune i ettertid..

Regner med at bremsene må byttes iog med at jeg har trommelbrems bak?

 

Alle svar mottas med et stort takk!

Jeg ville glemt det prosjektet og kjøpt en Audi 90 i stedet. Du KAN montere en 1.8E, 1.9E eller 2.0E men da må du bytte til skiver bak. Jeg tipper bensinpumpe og andre ting også er anderledes.

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Audi 80 1.8s 90 mod typ 89 som jeg vurderer å hive i en litt større motor. Lurer på om noen har erfaringer eller anbefalinger om hvilke motor jeg kan sette i denne bilen, og om det blir mye arbeid. Gjerne en motor som jeg kan tune i ettertid..

Regner med at bremsene må byttes iog med at jeg har trommelbrems bak?

 

Alle svar mottas med et stort takk!

 

Originalmotoren din sammen med trimkam, større forgasser og portet topp, og du vil få effekt langt over 2.0E sitt nivå!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalmotoren din sammen med trimkam, større forgasser og portet topp, og du vil få effekt langt over 2.0E sitt nivå!

Husk at det er elektronisk forgasser (enkel injection) på denne motoren.

Hva koster trimkam, ny elektronisk forgasser og portet topp? Er det ikke billigere og enklere å kjøpe en Audi 90?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7491356&sid=8aKF98ky0672128&pos=7&tot=11

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7461347&sid=8aKF98ky0672128&pos=9&tot=11

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7427563&sid=8aKF98ky0672128&pos=5&tot=11

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er elektronisk forgasser (enkel injection) på denne motoren.

Hva koster trimkam, ny elektronisk forgasser og portet topp? Er det ikke billigere og enklere å kjøpe en Audi 90?

 

Vet at det ikke er "normal" forgasser på den, men monopoint som ikke er injection!

 

En trimkam koster mellom 2 og 3000, portet og nyoverhalt topp 6000. Til forgasser kan man velge hva man vil, Weber DGV, DCD, DMTR osv, eller helst 2 doble Weber DCO. Av elektronikk til motor bruker man kun tenningssystemet.

 

Om man kjøper en Audi 90 får man ikke bare mer hk, men også grom motorlyd (femmer). Enklere og billigere?, mye mulig. Alternativet er å trimme sin egen motor og får noe ikke alle andre har, lyden av en trimmet firer med 2 doble DCOE er heller ikke til å fnyse av :) I tillegg vil den kjøre ifra en original A90 med 133/136 hk!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår