Dessection Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Hei. Jeg var ute å kjørte i går og hørte på Prodigy Smach My Bitch Up, som det er ganske god bass i. Plutselig så ble det veldig lav bass på et slag, også var all bassen borte. Har prøvd å bytte delefilter, men det hjalp ikke. Skal prøve med en annen forsterker etterpå, men siden ikke forsterkeren min har gått i protect eller lignende, samt den skrur seg normalt på og lyser som den skal så er det vel ikke den? Hva kan det være? Anlegget: Blaupunkt spiller (husker ikke navnet) med mp3 og slik... Monster Phono Kabler 35kvadrat pluss og minus kabel (sikringen har ikke gått nei) MTX delefilter Phoenix Gold ZPA0.?2 eller 3? forsterker (500wrms brokoblet, 2chan, ikke innebygget delefilter) Biltema Høytalerkabler (ganske god størrelse på de) til subbene US Blaster boombox 2x12" - http://www.usblaster.com/index.php/9,hid--128,sid--7?usblaster_Session=a0c707bf00266621103fafe0eebc5347,sg2id--,artId--491 Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 høres nesten ut som du har sprengt suben men. kommer dte skrapelyder fra elementene, eller er de helt døde? kan jo også være forsterkeren. du kan jo måle om forsterkeren gir ut noe eller ikke med et multimeter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reimers Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 er vel mest sansynlig subben som har tatt kvelden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Kjøp nye subber... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Hmm, beklager, men Ole Jonny og ssagat. To subber tar ikke bare kvelden uten grunn og uten noen som helst ulyd helt samtidig vil jeg tro... Har funnet ut at det har lagt seg en liten metalltråd fra strømkabelen inni forsterkeren og kortsluttet noen kretser :( Får levere forsterkeren til noen som har peil på å fixe slikt. Håpe på at det ikke blir for dyrt. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 sant det, de gir som regel ulyd fra seg. derfor jeg spurte om det kom noen skrapelyder. ta kontake med matador her på forumet, han kan fikse forsterkeren for deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Hmm, beklager, men Ole Jonny og ssagat. To subber tar ikke bare kvelden uten grunn og uten noen som helst ulyd helt samtidig vil jeg tro... Har funnet ut at det har lagt seg en liten metalltråd fra strømkabelen inni forsterkeren og kortsluttet noen kretser :( Får levere forsterkeren til noen som har peil på å fixe slikt. Håpe på at det ikke blir for dyrt. ok. regna med det var subbene jeg da..hadde et par 6*9 høyttalere som mistet all form for bass etter å dratt på litt hardt, kom ikke en eneste skrapelyd av dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Jeg har vraka en polk 12", der var ledningen inn til spolen løsna fra spolen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Hmm, beklager, men Ole Jonny og ssagat. To subber tar ikke bare kvelden uten grunn og uten noen som helst ulyd helt samtidig vil jeg tro... Har funnet ut at det har lagt seg en liten metalltråd fra strømkabelen inni forsterkeren og kortsluttet noen kretser :( Får levere forsterkeren til noen som har peil på å fixe slikt. Håpe på at det ikke blir for dyrt. det er nok mulig at 2 suber tar kvelden uten grunn og uten noen som helst ulyd, har vært borti det selv, det skjedde med bruttern Zachry B122 eller hva den heter, bandpass kasse med 2 12" værtfall, alt døde helt plutslig, begge 2 samtidig. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 323f Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 sikkert ledning som har løsna, jording... husker ikke hva det var men vi mista bassen pga en ledning som løsna hele tia Siter Audi A3 97 1.8 automat/klima VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s) * Toyota Celica 91 2.0 GTi * Mazda 323F 91 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 sikkert ledning som har løsna, jording... husker ikke hva det var men vi mista bassen pga en ledning som løsna hele tia Og gidda aldri og feste den kabelen skikkelig? Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 kan jo hende en har kvelda og de er seriekobla, ikke så uvanlig det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Vel, som tidligere sakt i tråden. Jeg har funnet feilen. Sub'ene er ikke gåene, men forsterkeren har kortsluttet innvendig! Må nå sjekke opp prisene for rep. Case Closed - Tråden kan stenges. Takk for hjelpen. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg