Gå til innhold

Førstegangs bil, BMW?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann, tidligere var jeg på utkikk etter en Chrysler Stratus som første bil.

Har nå funnet ut at det er mye tull med disse å har i det siste fått sansen for Bmw.

Har sett en del på BMW 3-serien som har mye å by på.

Helst så vil jeg ha 325, eller 320 med skinnseter, men det kan fort koste over 70.000 kr som er det jeg er villig til å by.

En Bmw som har kjørt over 200.000 km er vell dumt å kjøpe?

Jeg vil jo ikke kjøpe noe som har kjørt så langt?

Tips? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ figgi: Noen av de er jo 316 og 318, får lett 320'er/325 for prisen han er villig til å betale så ser ingen grunn til å vurdere de.

@ Goodolamerican: Skal du ha e30 eller e36 karrosseriet ?

Regner med at det er E36, er ikke mange E30er som koster over 60-70k.

E36 320i ligger på den prisen, får jo alltids tak i noen 325i`er til den prisen men de er nok enten litt shabby, eller har gått litt langt.

Er ikke farlig og kjøpe en 325i som har gått rett over 200 000km, er jo en 2.5l motor som holder en stund. Men hvis det ikke er noe service hefte, og det er en typisk ungdom som har eid den så ville jeg nok ikke kjøpt den. Da er den som regel kjørt hardt.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for så mange svar! kjempe bra! Jeg vil helst ha en som har gått under 200.000km. Ser da at en 325 er vanskelig å få for den prisen.

318 og 320 er helt greit. :) Helst ikke 316 da det blir lite futt.. :P

Bor i Trondheim og ønsker helst en bil som ikke er ungdomskjørt (dasskjørt). :P

Den bør også være helst 95 mod og opp.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ALLE jeg fant som hadde dine kriterier (under 200K,95+mod, 318/320). E36 er forøvrig en av de mest overprisa bilene i Norge. Jeg vil foreslå at du firer litt på krava dine eller finner deg en annen bil.

96 318i

95 318iA

97 318i

96 318i

95 318i

96 318iA

98 320i

96 318i

96 318i

95 318i

97 318i

96 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange fine tilbakemeldinger. Hadde vært fint om de har vært til salgs litt nærmere Trondheim.. Vet ikke helt hvordan det er å dra så langt for å se på bil? Mange av de bilene som var til salg var nede i Sør Norge. :P

Ved tanke på forsikring, så tror jeg det går ok. Jeg har fast inntekt så det skal ikke være noe problem.

Vil gjerne kjøpe en bil som varer et par år så jeg ikke trenger å bytte ut første bilen min med det samme.

Takk uansett! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider