Gå til innhold

skal kanskje kjøpe volvo 242, trenger hjelp!

Ranger emnet


Leo323

Anbefalte innlegg

jeg skal ta natt-toget til stavanger for å se på en volvo 242 77mod med b21at og m47, får bare sjekka forumet i kveld før jeg setter meg på toget.

 

bilen er ikke godtkjent med turbomotoren, men han sier at det er ventilerte skiver foran som er det eneste kravet for å vise den. det er levert inn skiltene på den før lakkeringa i fjor og har stått siden. baklys/bremselys fungerer ikke.

bilen var lylakkert i fjor, har gule koni foran, jt eksos, 15" fine felger, ingen rust, knusktørr motor og gir (ingen lekkasje eller svetting altså) , ikke ventiltikking, alt dette er ifølge eier. hva bør jeg se spesielt etter når vi går over den? har den noen spesielle svake punkter? er det lett å løfte opp teppet i gulvet for å se etter rust? eier vil ha 30 lapper for den som den står. er veteran neste år så er gunstig for meg som bare har 40% bonus. er dette alt for mye og bør jeg heller satse på å finne en i "bruksstand" i sverige og importere? siste liten tiil å gi meg råd nå.

 

Mvh Leo

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust i gulv, kanaler, innerskjermer, hjulbuer og reservehjulsbrønner. Til dags dato har jeg ikke sett EN ENESTE rustfri 240. Ellers er det meste ellers på 240 relativt billig å gjøre noe med.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør være i god stand for 30 lapper, noe det kan høres ut som det er.

 

Sjekk nøye, hør om han har bremsepapirer, er det over 200\220 hk

får du den ikke godkjent etter hva jeg vet. Hvis du har papirer

på at det er under, og ventilerte skiver foran skal alt være i orden

med tanke på godkjenning.

 

Lykke til!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uh.. hva har han gjort under fangeren???

 

ellers, har han bygget om til 86'->, men det er vanskelig å se om han har byttet luftinntak under vinduet også.

 

instr. panel burde også blitt rensket fra 2f2f.

 

men, ja.. den er vel greit utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår