Gå til innhold

Problemer med betaling av documenter fra TÜV ?

Ranger emnet


vrtx

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg en uregga 325i i januar som var importert fra tyskland og jeg måtte stå for registreringa selv, tenkte dette var en grei sak da jeg viste at bilen var i god stand og hadde det meste av papirer utenom typegodkjenningspapirer, altså ett papir fra tüv der det sto at all informasjon om bilen min var riktig. da skreiv jeg en faks til tüv-nord i kiel og bestilte ett såkallt "ECE-dokument", greit nok. så sa dama at de kunne sende en kopi over faks men de kunne ikke send dokumentene til meg i posten før jeg hadde overført de 59EURO de ville ha for dokumentet, jeg kasta meg på nett og overførte de pengene til den opplyste konto.nr jeg fikk av dama, samt fikk jeg sent en automatisk betalingsbekreftelse per faks. 5dager senere lå brevet i posten med originale ece-dokumentene og jeg fikk regga bilen. jeg trodde alt var greit men 3-4uker senere får jeg ett brev fra tüv om at jeg måtte betale 59EURO innen fristen jeg sendte mail og faks og de sa at det var nok å betale en gang jeg sendte flere mails over flere dager men ble bare usaklige svar å få. men nå har jeg fått regning for 5 gang og de truer med rettslig gang vis jeg ikke betaler inne 15.april.

 

Noen av dere som har dårlig erfaring? er de seriøse folk?

Må bare opplyse om jeg betaler ikke en dritt og like før jeg sender de en regning for all ugang de har satt igang.

 

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at " så sa dama at de kunne sende en kopi over faks men de kunne ikke send dokumentene til meg i posten før jeg hadde overført de 59EURO" Så da kan du jo spørre om hvis det er sånn at de ikke har motatt betaling fra deg. Hvorfor har de da sendt papirene? Også er det vel bare å sende en bekreftelse på at du har betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er vel bare å drite i det. Ville vært utrolig hvis de faktisk foretar seg noe mer enn å sende deg brev for å kreve inn de pengene.

 

Dem driter ikke i deg.. det kommer til å koste dyrt. Eøs land samarbeider i disse tider.

 

Men O.T. Har aldri hørt om noen som har fått beskjed om å betale på forhånd, men saken er vel enkel hvis du får en bekreftelse fra banken din at pengene er overført og sender dette sammen med brev til Tuv

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo betalingskvittering er sendt, ja skjønner heller ikke hvorfor de sendte papirene vis de "ikke har fått betalinga".. da jeg er mindre flink å snakka tysk så sender jeg mail. de har vært flinke å svare på mail men de siste 3 maila har jeg ikke fått svar på, mistenker ikke noe annet enn ignorering da dette er en felles mailkonto alle på tüv kan lese. jeg får ta meg en tur i banken før den 15april, så slipper jeg kanskje "rettslig oppfølgelse". sendte en epost sist fredag å sa at vis ikke de ordner opp i saken sender jeg dem ett gebyr for trøbbelet de har kosta meg (fikk forresten ikke svar på den mailen).

 

Skjønner ikke hva som er så forbanna vanskelig når jeg sender dem mitt kontonr og ber dem sjekke at jeg overførte pengene sent i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å sende noe krav til inkasso så lenge det er tvist om kravet. Og siden du har sendt skriftlig klage, og kan bevise dette, kan ikke dette gå til rettslig inkasso. Gjør det det så viser bare du til mail og det vil bli slettet.

 

Jeg har akkurat hatt en lignende sak hvor jeg nektet å betale med god grunn, og fortsatt ble kravet sendt til inkasso tross skriftlig klage. Jeg sendte brev til inkassobyrået sammen med kopi av brevet jeg sendte firmaet, dermed ble kravet slettet hos de og sendt tilbake til det opprinnelige firmaet.

1990 Sierra Cosworth 4x4 Imperial Blue

 

http://www.speedjunky.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår