Gå til innhold

Dama sin 205 XS

Ranger emnet


torslett

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

@tattola: Nå må du slutte å røre. Den motoren du har linket til er pannekakemotoren som ble brukt til og med -87. Såvidt jeg kan se er bilen til Hanna -88 eller -89 mod og har 1,4L TU motor med 85hk. Å foreslå pannekakemotoren på 80hk som oppgradering blir vel i teiteste laget:hellothere:

 

Fin bil du har Hanna! Den modellen der er temmelig sprek originalt. Holder for eksempel 205 1,6GTI greit 0-80kmt, og det er jo i de hastighetene det betyr noe.

 

Ikke fall for fristelsen å sette i et stort og tungt anlegg. Hele(eller ihvertfall halve) sjarmen med den bilen er lav vekt.

 

Skal en på død og liv oppgradere finnes det et KN kit spesiallaget for akkurat den motoren(motoren finnes kun i -88 og -89 205XS og Citroen AXgt i samme årsmodell). Der får du også med nye dyser til forgasseren. Koster ca en tusing ferdig importert. Delenummer er KNRC-9150 og det ser slik ut

RC-9150.jpg

Ett av få trimfilterkit som faktisk funker i og med at du får med spesialtiplassede dyser til forgasseren. Skal faktis gi 6-7hk

 

Tror greieste plassen å handle det er her:http://www.tuning.co.uk/vauxshop/

 

Jeg er på min tredje bil med akkurat den motoren, en -88 AXgt. Har hatt samme type tidligere også i tillegg til -88 205XS. Jeg har ikke trimmet de noe selv, men har gjort MYE reserch.

På AXen jeg har nå må originalmotoren vike for en fra 106GTI som jeg håper å få lokket 160hk utav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Jeg tror ikkje jeg kommer til å gjøre noe med motoren, siden det er en så gammel bil å jeg er student å russ nå. Har heller ikke tenkt å putte i noe kjempe anlegg, men bare et lite et. Skifte litt høgtalere å slikt, san at det blir passe bra lyd:)

Takk for alle tilbakemeldinger:)

Peugot 205 XS - 88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår