Brækkdans Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Halla! Har jo en kremgolf som dere alle andre!:respect Men har litt irriterende trøbbel. Ventil-tikking ved start..også av og til når den har gått seg varm.. de første 30 sekundene etter oppstart, jager den veldig på tomgangen..800rmp-1200rpm. Den stopper også alltid første gangen når den er kald..må alltid dra i 2 ganger. Men kun ved kaldstart. Ellers er den utrolig lettstartet. Det er en 1,8l. GX-modell..mener jeg. 88mod, syncro.. Noen som har samme problemet? :ratatatat Siter * 03 VW Passat TDI Highline x 98 Mitsubishi Galant GLX x 93 BMW 525 TDS Touring x 93 Honda Accord Coupe x 91 Audi Coupe 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 ved ventiltikking er det bare å bytte ventilløfterne da.. ujevn tomgang kan vel kansje ha ved en vacumslange eller noe har hoppet av.. eller tomgangsregulatoren Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Bare bytt ventilløftere.. Du har vel hydrauliske kan jeg tenke meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Har en ide om hva som er galt. Du får bærre slå på tråden en dag. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Har akkurat det samme som deg... Motoren er vel gått 180000 nå og er litt tikking i den. min er også jævli ujevn på tomgangen og av og til så får den et lite stunt med at den ikke får turtall når jeg gir gass,,, bære bubbler ca 30sek så er alt fint igjen. Kammen er byttet, men problemet er kommet i det siste egentlig ( etter jeg fikk den :P ) Hvilke løftere er det på GX motoren? Har samme motor jeg ;) bare min er 87mod. Syncro Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 er hydrauliske fra aug 85 Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brækkdans Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Ja..må vell bare bytte løftere.. God helg! :driving Siter * 03 VW Passat TDI Highline x 98 Mitsubishi Galant GLX x 93 BMW 525 TDS Touring x 93 Honda Accord Coupe x 91 Audi Coupe 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 ved ventiltikking er det bare å bytte ventilløfterne da.. ujevn tomgang kan vel kansje ha ved en vacumslange eller noe har hoppet av.. eller tomgangsregulatoren er det mye jobb å bytte løfterene på en gti 8v. må jeg av med hele toppen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Toppdekselet, og av med kammen, så ser du de.. Ligner små stempler.. Kost på deg en kvassere kam samtidig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Toppdekselet, og av med kammen, så ser du de.. Ligner små stempler.. Kost på deg en kvassere kam samtidig ;) Er det like greit å bytte alle samtidig eller, ander du hvor mye de koster? Hadde vært greit med ny kam ja, men er jo så dyrt=) hehe Åssen grader å kammen er best da, brukes jo som hverdagsbil =) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Velox Motor selger slikt... Hydraliske ligger på 150-200kr stykke.. Du får lettvekts hydraliske til 211,- Denne kammen kan du bruke tror jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brækkdans Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Etter anbefaling fra ville vw-entusiaster, ble kaldstartdysen koblet fra., og vips..nybil! :) :thanks Siter * 03 VW Passat TDI Highline x 98 Mitsubishi Galant GLX x 93 BMW 525 TDS Touring x 93 Honda Accord Coupe x 91 Audi Coupe 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 jeg har bryter på min kaldstartdyse :D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overk Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Etter anbefaling fra ville vw-entusiaster, ble kaldstartdysen koblet fra., og vips..nybil! :) :thanks Hva er det?=) gjelder et også på gti 8v ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Dette gjelder også GTI 8v, men det er jo ikke sikkert det hjelper på din bil "overk". Dette ble gjort på Brækkdans sin bil for å finne ut om problemet lå i kaldstart-sekvensen. Og det gjorde det... Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg