Hello100143 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Når en bil har stått i over 6 år ute er det da noen håp for denne bilen eller? karroseri-messig ser den bra ut men motoren ser litt rusten ut, trenger man da å overhale motoren for å få den til å funke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 skift olje, tennplugger og bensinfilter før start.. fyll masse bensin på tanken i tilfelle den har mye kondens o.l startgass klar! tut og kjør Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Men hvis ingen ting går rundt og det føles som om alt har låst seg hva skal jeg gjøre da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 stempelringene har rustet fast i sylinderveggene skru ut pluggene og spray rustløser ned i sylindrene.. la virke en stund prøv å start eller dra bilen igang i et lavt gir! Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Ok jeg skal prøve dette da :) takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Fortell hvordan det gikk etterpå da;) Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Det skal jeg gjøre. men et spørsmål til: Går det ann å få i gang bilen uten å trille den. kan man bruke en batteri lader som et batteri når jeg starter opp bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hmm hjelper ikke noe å sette på laderen å med engang prøve å starte bilen! Laderen er som alle andre ladere, og må stå å lade før batteriet blir ladet opp! Men det du kan prøve, er om du har ett batteri i tilegg som er fulladet, så kan du koble det med startkabler og med engang prøve å starte! Og ett lite tips, hell litt parafin i sylindrene hvis motoren er tung å få til å gå rundt.. Det pleier bestandig å løsne stempelringene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 ja og nei... du kan starte uten å trille men poenget med trillingen var å få masse kraft til å få motoren rundt! husk at en startmotor kan trekke opptil 5-600 ampere og det er det veldig få batteriladdere som klarer å levere! jeg vil anbefale å få noen å trekke deg igang i 1 gir.. da får du kraft nok i massevis til å slite løs noen rustete stempelringer Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 jeg kan se hva jeg får til, takk for hjelpen skal si hvordan det går :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hva slags bil er det da? :D Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 hadde en volvo 142 som sto ute i 6 år og når jeg skulle starte den brukte jeg startkabler og bilen starta nesten med en gang! bare prøv med et nyladet batteri du! Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hello100143 Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 jeg har nå funnet ut at tenningslåsen er låst på en eller annen måte jeg får ikke vridd nøkkelen. noen som vet hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Hvilken bil er det snakk om? Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 er vell rusta fast den også da.. spray litt olje ned i den elelr noe da.. eller så kan det jo også være ratt låsen :P Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg