240ft Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Tenkte å lage en tråd om mitt nye prosjekt... Er godt i gang med ombygging av 965 til V90. Litt om bilen; `91 mod (USA-utg) med original B230FT som maskinist. Alt utstyr som aircondition, skinnseter, el. stoler, el. vindu, el. speil, soltak, sperre, cruisecontrol m.m. Slik var bilen når jeg kjøpte den i Ålesund i vinter. Mye å ta tak i - ikke minst de überfete USA-railsene: Slik blir den til slutt UTEN solfilm: Alle delene til ombyggingen er kjøpt inn. Skjermer og bakluke: Rails, lykter, dørhåndtak, grill, lister m.m: Frontfanger: Nye maskinisten - en `98 mod B230FT med M90. Bygger altså om fra aut til man: Har fått senket bilen med Lesjöfors og røde Koni. Samt har den nye bakfangeren kommet på. 3" eksos og kat er også bygd ferdig. Ikke for å glemme 18" originale Pegasus med Pirelli P Zero Rosso 235/40/18: Bilen parkert på verkstedet til THO og Baron her på forumet. Bilen er dermed i trygge omgivelser - spesielt med tanke på Volvo-kunnskap og dyktighet. Her begynner det å skje noe... Fronten demontert: Litt testing: Nå er motor og gir satt inn i bilen samt at den er bygd om til manuel. Regner med å starte den opp til helgen. Flere oppdateringer følger... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 dette blir bra:) Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 ser ut til å være fin kveldskos dette... lyst til å fikse meg lignende prosjekt,sedan er litt for liten egentlig... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 detta blir bra 240ft. kommer opp og henter en motor om 12 dager ca ;) blir en pen bil :) med alt ekstra utstyret trodde jeg nesten at det var den gamle 940n til THO du hadde kjøpt ;) men så med en gang at det ikke var det. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 ealoken: Her løftes motoren din ut... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Denne blir nok like rå som de andre bilene du har hatt:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Dette kommer garantert til å bli bra! Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Godt å se en 960 med fornuftig motor under huven! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Dette blir morsomt å følge med på. Blir det samme farge på bilen eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Blir sort, men er litt usikker på metallic eller blank... Kunne vært fint å lakkere den i bilens farge med et ekstra strøk klarlakk. Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Kunne vært fint med en liten dråpe perlemor i lakken. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Kommer til å bli kjempe bra dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Blir sort, men er litt usikker på metallic eller blank... Kunne vært fint å lakkere den i bilens farge med et ekstra strøk klarlakk. Ang. lakkering så kan jeg ta en prat med Inge Høyer, jeg skal innom han iløpet av uka med no deler jeg skal lakkere. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Glimrende THO!!!!! Har troen på han. Virket noe bedre enn visse andre som vi har snakket med i lakkeringsfaget... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Dette kommer garantert til å bli bra! Og det står ikke akkurat på 240Ft`s pågangsmot.....Her jobbes det sent og tidelig!!!!!!!!!:hide Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg