Gå til innhold

En Utfordring

Ranger emnet


panelovn

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har en utfordring til dere..!

 

Jeg er en gutt på 20 år som jobber som bilmekaniker på nissan i tromsø!

 

I morgen begynder innledende runde i NM i bilmekanikk og jeg skal på en teoretisk prøve!

 

Jeg ber dere spørre meg generelle tekniske spørsmål for å skjerpe kunnskapene mine! Jeg har ingen verkstedhåndbøker e.l tilgjengelig så jeg kan ikke svare på eksakte spørsmål som krever litteratur om en spesifikk bil!

 

Det er 2 stykker som går videre fra den teoretiske prøven, og jeg skal selvfølgelig fortelle hvordan det går!

 

Jeg blir sittende en god stund utover kvelden å lese litteratur på internett og forhåpentlig svare på noen spørsmål!

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en luftmengdemåler på bilen min! (mazda 323 86`)

den finnes i flere versoner.. den første var vel samme typen som står i f.eks golf 1 GTi o.l

LUFTMENGDE

Den fungerer slik: en motstandstallerken som er opphengt på en slik måte at når lufta passerer så blir tallerkenen skyvd opp og da åpner man helt mekanisk for mere bensintilførsel!(k-jetronic)

LUFTMENGDE

Den neste typen(tror den heter L-jetronic i bosch men jeg har nippon denso):

Samme type mekanisk skyvd spjeld som åpner avhengig av innsugningsluft men med elektrisk tilkoplet kontakt, tilkoplet motorstyringen!

 

LUFTMASSEMÅLER:

Helt elektrisk med en tynn leder igjennom et rør! Innsugningsluften avkjøler tråden og forandrer motstanden i den! motorstyringen registrerer motstanden eller spenningstilførselen som må til!

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter OBD2 kontakten på en Subaru?

 

Jeg har liten personlig erfaring med subaru så den spesifikke informasjonen har jeg ikke!

 

men på nissan sitter den enten i sikringsboksen inne i bilen eller under dashbordet i bredden rundt rattet og sikringsboksen!

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten personlig erfaring med subaru så den spesifikke informasjonen har jeg ikke!

 

Ok, sitter i nedre del av rattstammen inne i kupeèn.Rett ovenfor bremsepedalen omtrent :D

 

 

Mest vanlige tenningsrekkefølge i en 4-syl rekkemotor?

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er olje"sleikere" og ventilitettninger det samme?

 

Har ikke hørt ordet Oljesleikere før! er dette slang?

 

har du et annet ord eller hint til meg?

 

Ventiltettinger er til for å hindre at olje kommer inn i forbrenningskammeret via ventilene.. noe som vil skape oljerøyk, oljeforbruk og stygge avgassmålinger

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)Tre forskjellige overføringsledd brukt i mellomaksler?

2)Hvorfor man bruker en bead-lock ring på dragbiler og offroad biler? samt hvordan den fungerer?

3)Hva det vil si å ha negativ/positiv skrubbradius samt hva som lager dette?

 

en olje"sleiker" hørtes ikke akkurat ut som noe fra noen lærebok. Oljeskrapering på et stempel?

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg ber dere spørre meg generelle tekniske spørsmål for å skjerpe kunnskapene mine! Jeg har ingen verkstedhåndbøker e.l tilgjengelig så jeg

 

Hva er omtrentlig systemtrykket i bensininnsprøytningen på en moderne bil?!

 

>__

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår