Gå til innhold

En Utfordring

Ranger emnet


panelovn

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har en utfordring til dere..!

 

Jeg er en gutt på 20 år som jobber som bilmekaniker på nissan i tromsø!

 

I morgen begynder innledende runde i NM i bilmekanikk og jeg skal på en teoretisk prøve!

 

Jeg ber dere spørre meg generelle tekniske spørsmål for å skjerpe kunnskapene mine! Jeg har ingen verkstedhåndbøker e.l tilgjengelig så jeg kan ikke svare på eksakte spørsmål som krever litteratur om en spesifikk bil!

 

Det er 2 stykker som går videre fra den teoretiske prøven, og jeg skal selvfølgelig fortelle hvordan det går!

 

Jeg blir sittende en god stund utover kvelden å lese litteratur på internett og forhåpentlig svare på noen spørsmål!

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en luftmengdemåler på bilen min! (mazda 323 86`)

den finnes i flere versoner.. den første var vel samme typen som står i f.eks golf 1 GTi o.l

LUFTMENGDE

Den fungerer slik: en motstandstallerken som er opphengt på en slik måte at når lufta passerer så blir tallerkenen skyvd opp og da åpner man helt mekanisk for mere bensintilførsel!(k-jetronic)

LUFTMENGDE

Den neste typen(tror den heter L-jetronic i bosch men jeg har nippon denso):

Samme type mekanisk skyvd spjeld som åpner avhengig av innsugningsluft men med elektrisk tilkoplet kontakt, tilkoplet motorstyringen!

 

LUFTMASSEMÅLER:

Helt elektrisk med en tynn leder igjennom et rør! Innsugningsluften avkjøler tråden og forandrer motstanden i den! motorstyringen registrerer motstanden eller spenningstilførselen som må til!

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter OBD2 kontakten på en Subaru?

 

Jeg har liten personlig erfaring med subaru så den spesifikke informasjonen har jeg ikke!